Avatar billede tehsnake Nybegynder
09. november 2008 - 12:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ekstern Harddisk og Spil?

Hej

Jeg ved godt der er mange emner om dette, men jeg føler dog ikke jeg har fået 100% svar på mit spørgsmål...
Kan jeg godt køre spil fra en ekstern harddisk uden det hakker vildt eller nedsætter min FPS i spillet? (Det skal siges at Harddisken kun skal bruges til min egen PC) Jeg har ingen SATA stik eller eSATA så jeg regner med at bruge USB 2.0, er dette fint nok?

P.S. Kan jeg få stik der "konvertere" et USB stik til FireWire800 og så få samme hastighed som ved FireWire800?
Håber dette gav lidt mening, ellers sig til.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
09. november 2008 - 12:17 #1
Hvis harddisken kun skal bruges til en PC, hvorfor så ikke sætte den i?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
09. november 2008 - 12:39 #2
Jeg vil mene nej,for USB er ikke hurtig nok i forhold til en alm disk..Det vil være afhængig af hvor meget data der hele tiden skal hentes,og hvis det er nyere fps spil,vil du nok opleve at den hakker..

Det vil ikke nytte noget at konventere da du stadig vil have USB grænsen..Da er du nød til at sætte en kort i computeren med firewire porte,eller hvis det omvendt have en disk med firewire..

Men altså hvis det er til spil vil det bedste være at sætte den i computeren.
Avatar billede tehsnake Nybegynder
09. november 2008 - 12:51 #3
Altså spiller ikke de nye "Fps" spil...Mere lidt WoW, og Half life 1, da min pc alligevel ikke kan trække de nye fps spil. Har du nogen idé om det vil køre fint med gamle spil som Half life 1, og wow (der ikke kræver det store) ?
Avatar billede ejldk Nybegynder
09. november 2008 - 13:03 #4
Du kan sagtens køre wow og halflife 1 og mere krævende spil fra en ekstern harddisk uden problemer. Det eneste der måske vil kunne mærkes er load hastigheden, men det er ikke så galt endda. Har selv gjort det i et halv år snart.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
09. november 2008 - 13:31 #5
Ja der burde du ikke have de store problemer,så ja der er ikke andet end at prøve.
Avatar billede tehsnake Nybegynder
09. november 2008 - 15:10 #6
Mange tak, dejligt at få svar på mine spørgsmål så hurtigt..
Til sidst ville jeg lige vide om I måske kan hjælpe mig med at finde en fornuftig ekstern harddisk på omkring 320-500 GB? Jeg vil helst ikke have den larmer meget mere end min egen computer (bærbar) Og en der understøtter USB og måske også FireWire. Det ville være meget fedt hvis den fik strøm gennem min computer. Til sidst, vil jeg gerne have en der selvfølgelig er hurtig og stabil (Og Nem at bruge)

Endnu en gang tak for den dejlig hurtige support, kunne jo simpelthen ikke være bedre!
Avatar billede corleonedk Nybegynder
09. november 2008 - 22:16 #7
Ligger lige et svar så du kan gå videre i dit andet spørgsmål.
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar