Avatar billede jazoomy Nybegynder
08. november 2008 - 04:06 Der er 3 kommentarer

Forbinde en trådløs router til en anden tråløs router

Trådløs router 1 er koblet sammen med modemet og her opstår internetforbindelsen altså.

Trådløs router 2 står i den anden ende af huset.

Router 2 skal så fange signalet fra router 1 således at man i router 2 kan være tilsluttet med LAN kabel.

Router 1 = Belkin N1
Router 2 = D-link 655

Hvordan lader dette sig gøre?
Avatar billede zagger Juniormester
08. november 2008 - 08:15 #1
Mener ikke at du kan forbinde 2 routere. Det du skal have fat i er en bridge.
Avatar billede osigaard Nybegynder
08. november 2008 - 10:29 #2
Router 2 = D-link 655, skal du sætte til i en LAN port, Ikke WAN port så kan du konfigurere den som et accespoint, med Router 1 = Belkin N1 som DHCP Server og som Gateway. Altså DHCP slået fra på Router 2 = D-link 655

Her er en billede som illusterer det http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101496.asp
Forestil dig at kabel-routeren er Router 1 = Belkin N1 og Wireless Router er Router 2 = D-link 655
Avatar billede jazoomy Nybegynder
09. november 2008 - 03:15 #3
Tak for svarene.

Problemet er at jeg ikke har mulighed for at sætte de to routere sammen fysisk som osigaard's tegning foreslår. Jeg har kun mulighed for trådløst imellem de to.

Andre bud?