Avatar billede marlboro-man Nybegynder
07. november 2008 - 14:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ny computer Låser sig op under spil

Hej.
har en pc der låser sig op under spil uanset hvilken opløsning jeg prøver under. Har teste Grafik kort i en anden pc uden problemer med max opløsning.
Kan spille lidt og så pludselig fryser den op, og når jeg så genstarter fryser den med det samme.

Har geninstaleret pc flere gange

Kan det være mine Ram, ifølge Asus skulle disse passe, men ved ikke om det er fordi jeg har sat 4 GB i, men har prøvet at tage 2 af dem ud uden at dette ændrede noget, skal der sættes noget op i Bios for disse ram?

Bundkort: Asus P5Q-E
Prosessor: Intel Core 2 Duro E8500 3,16Gb
Grafikkort: Inno3D 9800 GTX+
Ram :  4 Gb 4x1GB Kingston PC8500 1066 MHz HyperX
Psu : Corsair 520W
Styresystem : Win XP

Håber der er nogen der har et bud
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
07. november 2008 - 14:59 #1
Glemte at nævne Temp på Bundkort er ca 45 grader er det ikke lidt højt ?
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2008 - 17:26 #2
Hvor mange ram er dit grafikkort på? Er dit Windows XP 32 bit?

XP 32 bit mener jeg har et max af ram (inkl gfx ram) på 4 GB. Dog siger du, at du har prøvet at tage 2 klodser ud hvorefter det samme sker, så det er nok ikke løsningen.

Har du prøvet at tage om BIOS registrerer dit gfx korrekt? Har du husket ekstra strøm til dit gfx? Tjek om der er en nyere version af drivers til dit grafikkort.

Prøv at opdatere din chipset driver evt. www.asus.com.tw

Har du tjekket om din køler på grafikkortet kører optimalt? Jeg har engang haft et grafikkort med en blæser hvor der var samlet en masse støv og det gjorde så at min PC også gik fast (eller låste) under spil.

Det er da hvert fald et par bud..
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
07. november 2008 - 17:54 #3
Der er 512 på Grafikkortet.
der er nogen der påstår at dette bundkort ikke kan køre med Gforce grafikkort, det kan da ikke passe
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2008 - 21:29 #4
Og du har prøvet at opdatere drivere generelt?

Det ser ud til at netop det bundkort du har såkaldt "ATI CrossFireX Technology" support. Jeg ved dog ikke om dette burde influerer på dit GFX af GeForge.
Avatar billede firebird Nybegynder
07. november 2008 - 21:34 #5
Det lyder som om processoren udvikler under spil mere varm (på grund af extra arbejde) og ikke bliver afkølet godt nok. Hvis du kan klare det, afmonter køleren, tør den grundigt samt processoren, og rens den med acetone. Så kan du sprede en tynd lag silver kølerpasta på køleren og montere den igen. Hvis det ikke løser problemet, burde du måsque overveje at købe en bedre køler.
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
08. november 2008 - 14:48 #6
jeg har nu skiftet rammene ud med nogle mindre.
2GB 4x512 Mb Performance A-Data Vitesta- DIMM 240-pin - DDR2 800MHz Pc2 6400, og nu køre maskinen tilsyneladene uden problemer køre Call off duty 1680x1050 uden det mindste tegn på hakken eller noget. så det må være Rammene der ikke passer selv om at de står på Asus tilbehørs liste.

Hvad angå "ATI CrossFireX Technology" så har det kun indflydelse hvis man bruger 2 grafik kort. det var det første jeg tjekkede.

Processoren blev ikke varm, det var selve MB i følge Asus Probe så blev det 48 grader og det var for højt, men det var jo sikkert pga rammene.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2008 - 15:13 #7
Det kan også være mængden af ram i en blok Windows XP ikke kunne finde ud af, men da godt det nu virker!
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
08. november 2008 - 15:19 #8
jeg havde prøvet at fjerne 2 af de oprindelige ram blokke så ledes at maskinen kun kørte med 2 x 1 GB Kingston PC8500 1066 MHz HyperX. men dat hjalp ikke over hovdet, så det må være ram typen der ikke understøttes.
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
23. november 2008 - 18:49 #9
Jeg beklager havde helt glemt at lukke denne, Jesper-b du var den der ver tættest på en løsning så hvis du vil have points så sig fra
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
30. november 2008 - 14:37 #10
så lukkejeg selv