Avatar billede idani Praktikant
07. november 2008 - 11:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Union Select

hejsa
Jeg har en tabel som oversætte lønnummer til cpr numre
Der ud over så har jeg nogle tabeller med løn posteringer.
Jeg har fået "løn posterings tabellerne " til at komme ud via union select, i de "samme" kolonner.
Men hvordan får jeg den til at finde cpr. nummeret i oversættelses tabellen, og så hente de poster frem som vedr, dette cpr nr.
Har forsøgt med nedenstående opstilling men den melder fejl.
Indput søges
SELECT Cpr, FROM Cpr
UNION SELECT Cpr, Periode FROM Før2005
UNION SELECT Cpr, Periode FROM Efter2006;

Hilsen
Ida
Novice i Access - har lært det meste via eksperterne på eksperten.dk
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2008 - 12:12 #1
SELECT Cpr, Periode FROM Cpr
UNION SELECT Cpr, Periode FROM Før2005
UNION SELECT Cpr, Periode FROM Efter2006;
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2008 - 12:14 #2
Der skal altid være de samme felter i alle UNION forespørgslerne og hvis du ikke har noget Periode felt i Cpr, så laver du bare et felt i forespørgslen, som hedder det:
Periode: Null eller Periode: ""
Avatar billede idani Praktikant
07. november 2008 - 12:53 #3
Hejsa

Super godt - tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2008 - 12:55 #4
!~)