Avatar billede hasmark Nybegynder
06. november 2008 - 21:12 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Skrive i indscannet skema

Jeg har scannet et dokument til pc, idet jeg ønsker, at kunne udfylde det elektronisk, hvordan gør man.Jeg har office pro 2000 og office 2007 standard på puteren ?
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2008 - 21:24 #1
Jeg mener, at du er nød til at have en scanner, der har en særlig funktion til at scanne tekster / dokumenter. En helt alm. scanner vil jo blot indscanne dokumentet som et billede, og derved kan du ikke modtage det på computeren som et tekstdokument.

Hvis det er helt umuligt, at få den til at genkende det som et tekstdokument, så kan du altid bare indsætte en masse tekstbokse o.lign. og udfylde det på den måde ;)

  // Steeven
Avatar billede hcma Novice
06. november 2008 - 21:31 #2
du skal have fat i et OCR-program, der kan omsætte indscanningen til tekst og grafik.
Et af de bedste er OmniPage; men det koster knapper:
http://www.nuancestore.com/v2.0-img/operations/scansouk/site/static_pages/OmniPage16_uk/omnipage_pro16.html
Avatar billede hcma Novice
06. november 2008 - 21:31 #3
Avatar billede hasmark Nybegynder
06. november 2008 - 21:50 #4
Hej steeven og hcma, jeg er lidt i tvivl om, hvilke af svarene, som er mest brugbart, så jeg hugger barnet midt over og giver 100 til hver, men da det er 3 år siden jeg brugte xperten sidst, skal jeg lige have hjælp til pointdelingen ?
Avatar billede hasmark Nybegynder
06. november 2008 - 21:51 #5
ok nu husker jeg i skal sende et svar til mig :-))
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2008 - 22:05 #6
Okay, mange tak for det.
Men du kan godt vente med point-uddelingen, til du har fået løst problemet.

  // Steeven
Avatar billede hasmark Nybegynder
06. november 2008 - 22:19 #7
okay, så foreløbig tak begge 2, jeg vender tilbage en gang i næste uge så.

"Cleese in our time"

lars
Avatar billede hcma Novice
07. november 2008 - 00:00 #8
også svar fra mig