Avatar billede morlin Nybegynder
06. november 2008 - 20:30 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Indspil makro

Hejsa

Jeg vil gerne have lavet en makro (eller noget tilsvarende) i et regneark. I ark 1 skal man kunne trykke på en knap der åbner to-tre bestemte ark, f.eks 2 og 3 i samme fil. Hvordan gør man det ??
Avatar billede karina_n Nybegynder
06. november 2008 - 20:41 #1
Hej

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dig rigtigt, når du skriver I SAMME FIL. Så er de vel allerede åbne?
Avatar billede morlin Nybegynder
06. november 2008 - 20:49 #2
Det er fordi jeg regner med at der skal være 20 ark i samme fil med forskellige oplysninger (måske arkene skal være skjulte). Men når jeg f.eks trykker på knappen i ark 1 skal den åbne ark 4, 7 og 9.
Avatar billede karina_n Nybegynder
06. november 2008 - 20:59 #3
Hej igen

Lad os sige at arkene er skjulte.
Stå i ark1 og vælg "indspil makro" og navngiv makroen. Højreklik på det synlige ark i bunden, vælg vis og ok til det ark, du gerne vil have vist. Gentag indtil du har valgt alle de ark, du gerne vil have vist. Tryk derefter stop indspilning af makro.

Når du nu starter forfra i det det eneste synlige ark og aktiverer makroen, vil den vise de ark, du har programmeret den til i makroen. :o)