Avatar billede gunga Nybegynder
05. november 2008 - 20:56 Der er 8 kommentarer

DualBoot Vista+XP - den er helt gal.

HJÆÆÆLP!!!!!

Har lige forsøgt at installere en dualboiot og nu vil min PC slet ikke starte op. Jeg får meddelelsen "Fejl uner indlæsning af styresystem".

Jeg havde tænkt mig at følge den her vejledning: http://www.helgec.dk/vistabootpro.html

Min PC ser ud som følger:

HD1: 500 GB
C: Vista Home (40 GB - Boot)
D: Programmer (230 GB)
E: Tom partition (230 GB)

HD2: 500 GB
F: Tom partition (500 GB)

Jeg har forsøgt at installere XP Pro på Partition E, og det går fint lige indtil PC´en genstarter, hvor den så læser fra installations CD´en, og så siger den "Fejl uner indlæsning af styresystem", og så sker der ikke mere.

Jeg har forsøgt at slette E partitionen igen fra installationsmenuen men får samme besked, så nu kan jeg slet ikke starte min PC op!!!

Jeg har forsøgt at reparere med min Vista installations CD, hvor jeg når frem til menuen "Systemgendannelse" og her får jeg følgende muligheder:
1) Startreparation
2) Systemgendannelse
3) Windows Complete PC gendannelse
4) Windows hukommelsesdiagnosticering
5) Kommandoprompt

Jeg har prøvet "Startreparation" - uden held.

Nogen der har et bud på, hvodan jeg kommer videre?

På forhånd tak.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
05. november 2008 - 22:24 #1
Du bliver nød til at køre det med kommandoprompt..Læs i denne guide her hvordan du kan genoprette..http://support.microsoft.com/kb/927392/en-us
Avatar billede Jensen DK Novice
06. november 2008 - 07:32 #2
Når du har fået den til at starte op igen, så kan du her se hvordan du laver dual boot vista + XP.  http://www.gratisupload.dk/download/17384/
Avatar billede gunga Nybegynder
06. november 2008 - 09:19 #3
corleonedk: Det vil jeg forsøge. Jeg er dog ikke helt klar over hvilken løsning/ reparation, jeg skal vælge i mit tilfælde. Ved du det?

silbidor: Tak for link, men jeg skal lige have installeret XP først så den del virker, inden jeg opretter selve startmenuen for de 2 styresystemer.
Avatar billede gunga Nybegynder
06. november 2008 - 09:23 #4
Lige et andet spørgsmål.

Hvordan er det nu lige med hensyn til installation af 2 styresyetemer på 2 separate partitioner på samme harddsik.

Skal de 2 styresystemer ligge på henholdsvis partition C + partition D, altså lige efter hinanden, eller kan det godt lade sig gøre at installere dem på partition C + partition E, som i mit tilfælde ovenover?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
06. november 2008 - 10:00 #5
Prøv /Fixboot som er det som skal bruges hvis en tidligere version af Windows er installeret efter Vista..

Du kan se hvordan du laver en Vista/xp dualboot med Vista installeret først her.
http://www.pronetworks.org/forum/about88231.html
Avatar billede corleonedk Nybegynder
06. november 2008 - 10:03 #6
Ps det muligt at fixboot ikke kan lykkes da du har forsøgt at slette E,i såfald skal du benytte /RebuildBcd som vil opbygge en helt ny bootsektor.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
27. november 2008 - 13:54 #7
Skete der noget her ?
Avatar billede gunga Nybegynder
27. november 2008 - 19:13 #8
Har ikke haft tid til at se på det, men jeg vender snarest tilbage med tilbagemelding.