Avatar billede proff Nybegynder
05. november 2008 - 18:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Server query string gentages

Hej Eksperter!

Jeg har lavet en søgefunktion i mit forum, hvor der postes via $_GET metoden, således vises resultaterne alt efter hvad mine variabler indeholder.

På denne side har jeg dog også en paging funktion som begrænser resultaterne, idet mysql udtrækkene ellers kan blive meget lange.

Idet jeg ønsker at gå videre til næste side har jeg selvfølelig et link /resultater.php?offset=15, næste gang erstattes 15 så af 30 osv.

Samtidig skal jeg gerne have alle mine $_GET søge variabler med i linket, dette har jeg gjort ved: $_SERVER['QUERY_STRING']

- Problemet er således, at idet man pager mere end én gang, så bliver strengen større for hver gang, hvordan undgåes dette?

Eksempelvis vil offset så blive vist som offset=30?offset=15- hvorefter det bliver umuligt at page, idet den læser sidstnævnte variable.

På forhånd tak
Avatar billede proff Nybegynder
05. november 2008 - 18:36 #1
Er blevet gjort opmærksom på at jeg har placeret mit spørgsmål i forkerte kategori, det beklager jeg - men vil nu alligevel fortsætte i denne tråd..
Avatar billede kjeldsted Novice
05. november 2008 - 20:23 #2
Hm. Uden at være ekspert lige på det her område vil jeg nok skyde på at det nemmeste vil være at fjerne den gamle værdi for derefter at indsætte den nye..
Avatar billede proff Nybegynder
08. januar 2009 - 17:10 #3
vælger at lukke