Avatar billede Lasse Novice
27. juni 2001 - 21:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

oracle 9i install. fejl

Jeg er igang med at installere en oracle 9i database... Det går fint indtil den starter med at linke tingene.

Så kommer den med fejl der ligner dette:

Fejl under aktivering af destination ntcontab.o for makefil /u01/app/oracle/product/9.0.1/network/ins_net_client.mk

der kommer en masse af disse(ca. 20) hvor ntcontab.o er skiftet ud samt path\'en.

Jeg ved ikke hvad der er galt. Jeg har installeret en helt ny rødhætte 7.1, men fejlen er der alligevel.

Nogen der har erfaret dette, eller evt. har et link til en side der har installeret 9i\'eren....?
Avatar billede avnes Nybegynder
29. juni 2001 - 12:31 #1
Har du studert system requirements i installation guide ? make,ld,ar,nm og java skal være i din PATH før du starter runInstaller, og
Oracle9i for Linux er kun certified på SuSe7.1, Kernel 2.4.4 med GNU Lib C 2.2 !!!
Avatar billede Lasse Novice
29. juni 2001 - 15:58 #2
ja, det har jeg checket... men der er masser af folk som har installeret den på rødhætte... det eneste der ikke virker er netasst.

Jeg har dog fået den installeret nu, efter at have været inde på 7000 newsgroups(eller deromkring)
Avatar billede Lasse Novice
29. juni 2001 - 15:59 #3
endelig installeret efter en uges søgning :-)
Avatar billede sbentzen Nybegynder
02. november 2001 - 13:03 #4
Måske du vil dele din opdagelser med os andre?
Avatar billede sbentzen Nybegynder
03. november 2001 - 22:55 #5
Ok jeg fandt det selv!
Hvis andre derude skulle have problemer med redhat 7.1 og oracle9i så er svaret binutils. Linket som jeg skriver nedenfor anbefaler nedgradering af bintutils. Jeg har opgraderet til binutil-2.1 v2.10.91.0.4-1. Find den på:
http://ftp.kernel.org/pub/linux/devel/binutils/
Og en vejledning:
http://free-zg.hinet.hr/denisk/oracle/901install_en.html
Men bruge hellere oracle installations vejledning.

Avatar billede sbentzen Nybegynder
03. november 2001 - 22:58 #6
Ok jeg fandt det selv!
Hvis andre derude skulle have problemer med redhat 7.1 og oracle9i så er svaret binutils. Linket som jeg skriver nedenfor anbefaler nedgradering af bintutils. Jeg har opgraderet til binutil-2.1 v2.10.91.0.4-1. Find den på:
http://ftp.kernel.org/pub/linux/devel/binutils/
Og en vejledning:
http://free-zg.hinet.hr/denisk/oracle/901install_en.html
Men bruge hellere oracle installations vejledning.