Avatar billede aikido Nybegynder
04. november 2008 - 10:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådløst signal falder ud

Har problemer med en bærbar pc på trådløs netværk.
Pc'en skifter hele tiden fra, at ha signal og ikke, at ha signal. Det virker fint, hvis man bruger en anden pc.

Åben for bud :-)
Avatar billede strikemusic Nybegynder
04. november 2008 - 11:20 #1
Er det noget den lige er begyndt på?
Har du installeret nye programmer inden det skete
Har du tjekket at der er tændt for det trådløse netkort på pc'en
har du prøvet ipconfig så du ved om du får tildelt adresse
DHCP eller fast ip?
Avatar billede melieha Nybegynder
04. november 2008 - 11:37 #2
Der er mange muligheder, en god start (I mine øjne) kunne være,
sørg for at du bruger en FAST kanal, ikke noget med "auto" (Det er der en del trådløse som har det med at fejle på), og skift kanalen til noget andet end den er nu, helst 1, 6 eller 11, men skift for at se om det gør en forskel.
Hvilken type kryptering bruger du? Jeg oplever nogengange at der er problemer med forskellig slags, så prøv at ændre denne, for at se om det gør en forskel, så kan du altid eksperimentere med om du kan få det til at køre stabilt på den kryptering du helst bruger derefter, eventuelt med en anden kode.
Check at der i Windows' styring af trådløse forbindelser ikke er oprettet flere med samme navn, dette kan være anledning til fejl, prøv eventuelt at slette den du har, og opret den på ny derefter.

Dette er på baggrund af at du siger den mister "signal", og ikke at det bare er manglede IP adresse eller andet sjovt. Og at det fortsat kører på den anden bærbare, selvom den omtalte mister forbindelsen.
Avatar billede jakobcl Nybegynder
05. november 2008 - 09:19 #3
Hvilket netværkskort har du i den PC ?
Avatar billede aikido Nybegynder
05. november 2008 - 16:12 #4
Prøver lige!
Avatar billede melieha Nybegynder
17. november 2008 - 09:40 #5
Whaså, hvornår kan vi læse den spændende afslutning som afslører om problemet er blevet løst...? ;)
Avatar billede aikido Nybegynder
19. november 2008 - 19:57 #6
Så har jeg langt om længe fået testet. Beklager, ventetiden!
Har ændret kanal og nu spiller det uden "fallout". Points til 'melieha'
Tak for hjælpen.
Avatar billede melieha Nybegynder
20. november 2008 - 09:39 #7
:)