Avatar billede puttitat Nybegynder
04. november 2008 - 02:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Crasher i tide og utide

Hej,

Jeg sidder her med en HP Medie center PC, 2 år gammel, der laver de mærkeligste crashes. PC'en bliver IKKE brugt til 3d spil, kun flashspil, chatsites, MSN, og sådanne småting.

Jeg har testet med memtest86+, uden nogen fejl.
Der er nu skiftet PSU + HDD, uden held.

Når pc'en starter op, kører jeg en windbg, og får følgende:

Probably caused by : ntkrnlpa.exe ( nt+57a2e )

Det blev jeg ikke ret meget klogere af, desværre.

Temperaturer ser OK ud, og problemet kan opstå når som helst det skal være. Typisk skal der et par forsøg til med at tænde og slukke, før man får gang i Windows igen.

Det sker både under Vista og XP, begge OS er forsøgt, både reetab.CD samt ren install, hvor alle de nyeste drivere så bliver hentet.

Har I nogle gode forslag?

Troels
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2008 - 09:26 #1
prøv en ældre grafikkort driver end den du bruger nu.

http://filext.com/
indsæt  ntkrnlpa.exe

så kommer følgende frem

http://filext.com/file-extension/exe%20
Avatar billede puttitat Nybegynder
04. november 2008 - 13:33 #2
Det eneste den forklarer er jo noget om hvad .EXE-filer er for noget :) Der står ikke en kaje om ntkrnlpa.exe desværre :(
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2008 - 14:34 #3
http://www.techspot.com/vb/topic75612.html

næh men det var for at give dig en ide. prøv lige den med grafikkortet.

og så er der denne her

http://www.vistax64.com/vista-general/105415-ntkrnlpa-exe-corrupt.html
Avatar billede puttitat Nybegynder
04. november 2008 - 15:04 #4
De resultater fik jeg også på googling.

Når problemet også opstår i XP, kan jeg ikke se at det specifikke Vista-spørgsmål skulle være et problem. Der er forsøgt med 10-12 forskellige installs.

Den anden artikel: "I think i ended up replacing the RAM. this was such a long time ago........." - I think kan ikke bruges til ret meget.
Avatar billede puttitat Nybegynder
15. november 2008 - 18:05 #5
Det endte ud i at jeg skiftede strømforsyningen igen - så kørte den bare.