Avatar billede atroxes Nybegynder
03. november 2008 - 12:06 Der er 4 kommentarer

Ingen skærm tilsluttet = X starter ikke (ubuntu 8.10)

Hej Eksperten

Lang historie kort. Opgraderer fra Ubuntu 8.04 til 8.10. Rebooter uden skærm sat til (systemet er headless) og boksen kommer aldrig ind i X (gnome). Hvis jeg booter uden skærm og derefter sætter skærm til når den er gået i stå, så ser jeg en fejlmeddelelse der siger "(EE) No Devices Detected".

Problemet ser ud til at være at den ikke vil starte X uden skærm, hvordan kommer jeg rundt om det problem?
Avatar billede sirerugor Nybegynder
03. november 2008 - 22:30 #1
Kunne man få lov til at se en Xorg.conf og log evt.?
Avatar billede atroxes Nybegynder
03. november 2008 - 22:59 #2
xorg.conf: http://pastebin.com/m3c6b3b43

Log har jeg desværre ikke da den er overskrevet lige nu pga, jeg kører med en standard vesa driver.

intel driveren virker perfekt med skærmen sat til, men uden vil den bare ikke.
Avatar billede sirerugor Nybegynder
04. november 2008 - 08:34 #3
Du mangler da flere sektioner før det burde fungere: Files, Module, InputDevice (mus, keyboard) og et ServerLayout til at binde det hele sammen.
Avatar billede atroxes Nybegynder
04. november 2008 - 10:48 #4
Ubuntu 8.10 bruger xorg.conf meget begrænset. Derfor jeg er lidt lost :S