Avatar billede galoppen Nybegynder
02. november 2008 - 23:11 Der er 6 kommentarer

Konverting af data

Jeg har importeret store mængder csv.filer ind i en engelsk udgave af access og ændret min systemopsætning til UK, alså med . istedet for komma og vice versa for ellers ville den ikke anerkende csv.filen.

Ingen problemer der, men i en kolonne hvor der er tal betragter access dem ikke som tal men som tekst.

Dvs når jeg f.eks skal sortere følgende tal:

1.01
1.08
1.56
2.01
2.52
10.0
12.0

sorterer den som følger:

1.01
1.08
1.56
2.01
2.52

og det skal den jo ikke.

Er der nogen der har hjælp på dette område.
Avatar billede mugs Novice
03. november 2008 - 07:41 #1
Så vidt jeg kan se, sker sorteringen korrekt. Hvordan vil du ellers sortere den?
For at undgå sådanne fejl, plejer jeg at hente data ind i en temporær tabel, og derefter sende dem ind i den rigtige tabel med de korrrekte felttyper. Derefter dropper jeg temp tabelen.
Avatar billede mugs Novice
03. november 2008 - 07:42 #2
Nu ser jeg fejlen ved sorteringen (tidlig MAN morgen!!!), men ovenstående burde afhjælpe fejlen
Avatar billede galoppen Nybegynder
03. november 2008 - 11:29 #3
NU er jeg ikke access bruger normalt ( elsker excel ) men pga de 65.000 linier så kan jeg ikke bruge det program.

Nu har jeg prøvet at copy/paste ind i en ny tabel med de rette formatter, men det kan jeg ikke få til at virke.

Hvordan "sender" du data ind i den nye tabel fra den temporære?

Morten
Avatar billede mugs Novice
03. november 2008 - 12:19 #4
Det gør jeg med en tilføjelsesforespørgelse.

Hvis du lægger din e-mail, kan jeg sende dig et eksempel.
Avatar billede galoppen Nybegynder
03. november 2008 - 12:44 #5
Takker mange gange.

MHN007@GMAIL.COM
Avatar billede mugs Novice
03. november 2008 - 16:32 #6
Sendt.