Avatar billede bojohansen Nybegynder
02. november 2008 - 01:05 Der er 1 løsning

Råd til sikkert nætverk på det nye kontor.

Halløjs.

Kunne godt bruge lidt råd og vejledning til op sæt på et lille netværk på vores nye kontor.

Bliver 3-4 arbejds stationer.
1 Fil/Intranet server.
PocketPc (WM) skal i fremtiden synkroniseres ind/ud fra/til serveren (Ordre registrerings SW).
Opkobling mod ekstern Exchange Server.
Mulighed for fjernstyring av alt (Evt. via logmein.com?)

Det er self. klart at sikkerhed er ekstremt viktigt, spesielt op mod serveren, og egentligt ville jeg helst skjule den totalt fra internettet ved evt. at køre den på et andet sub net.
Men jeg må næsten ha tilgang til den ude fra.

Leger lidt med Linux i ny og næ, og har jo igennem mange år hørt og læst at man bør sætte en Linux maskine op som firewall.
Har det noget for sig?

Hvordan laver man evt. en Tunnel løsning?

Bør jeg se efter Routere med spesielle sikkerheds løsninger, evt. HW firewalls?

skyd løs :-) jeg suger alt den information i kan give mig.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
05. februar 2009 - 00:49 #1
Ikke meget at hente her nej