Avatar billede scaniav8 Nybegynder
01. november 2008 - 13:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Downloading speed

Hejsa...

Er det muligt via et program at scanne computere på netværket og se hvad Download/Upload speed de bruger på deres netværkskort, UDEN at installere noget software på disse maskiner?

Er ved at være lidt træt af "nej det er ikke min skyld nettet kører lidt sløvt nu", ville være lidt skønt så man kunne svare igen "JO det er faktisk din skyld..."

You know what i mean :)
Avatar billede Jensen DK Novice
01. november 2008 - 13:56 #1
Er det dette du søger? http://hastighedstest.tdc.dk/
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. november 2008 - 13:58 #2
Så vidt jeg ved, kan man ikke.

Der findes dog netlimiter-software, som kan begrænse hastigheden til et vis niveau.

F.eks. hvis I har en 1 Mbit forbindelse, og er 4 personer, kan man f.eks begrænse samtlige computere til f.eks. 0.25 Mbit (som er 250 Kbits).. PÅ den måde er man "garanteret" den korrekt bid af forbindelsen, stedet for at en eller anden bruger 90% af forbindelsen..
Avatar billede thov Forsker
01. november 2008 - 14:43 #3
Måske PRTG http://www.paessler.com/tools (Freeware versionen klarer 10 computere).
Avatar billede scaniav8 Nybegynder
20. december 2008 - 15:35 #4
thov - læg venligst et svar :) takker :)
Avatar billede thov Forsker
20. december 2008 - 16:30 #5
Ok - svar kommer her :-)