Avatar billede menthos Nybegynder
30. oktober 2008 - 21:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

micro controller emulator

er det muligt at finde et program som kan emulere en microcontroller/ microcontroller kit så man kan slippe for at uploade sin kode til microcontrollere hver gang?

microcontrolleren jeg bruger er en nxp p89v664fa
Avatar billede bertelbrander Praktikant
30. oktober 2008 - 22:39 #1
Det kan man måske godt, jeg kender ikke din micro controller, men emulatorer findes til rigtig mange processorer.

Min erfaring er dog at de har ret begrænset anvendelse. De er normalt ikke ret gode/anvendelige til at emulere det hardware nære, f.eks. register setup og interrupts.
Den største del af koden er oftest ren C/C++ kode der lige så vel kan debugges på en PC.

Ofte synes jeg det er bedst at lave en test bench selv, hvori man kan teste det man vil have testet.

Debuggere der kan køre på target (ofte kaldet en ICD) er langt at foretrække, men er ikke altid til at få fat i.
Avatar billede menthos Nybegynder
11. december 2008 - 19:00 #2
sry den lange svar tid..
tror du har ret :( har desværre ikke kunnet finde nogen men jeg overlevet nok at uploade hver gang
giv et svar?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
11. december 2008 - 19:43 #3
Jeg samler ikke på point.
Avatar billede menthos Nybegynder
12. december 2008 - 14:09 #4
ok tak for svaret alligevel :)