Avatar billede koburg Mester
29. oktober 2008 - 21:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sløv forbindelse til nettet

Min søn har købt en gamer pc, og efter stort besvær ser det ud til at wireless virker nu, men utroligt sløvt.

Han har et Asus WL-138g V2, netkort i.

Den siger at signalstyrken er perfekt viser den, men når man så beder om en diagnosticering, så siger den at signalstyrken fra routeren er ret lav.

Hvad kan det være??
29. oktober 2008 - 22:12 #1
(Oplevet et andet sted: Er du/I sikker på at det er jeres AP/Wireless box der er forbindelse til ?)
Avatar billede koburg Mester
30. oktober 2008 - 06:34 #2
Ja, for den kan sagtens se navnet på den, og viser at signalstyrken er kraftig.
Sønnens system er Vista, og det er anderledes end de andre computere vi har i huset.

Han har kontakt til "boksen" som routeren kaldes, men det går sindsygt langsomt, i forhold til vores andre computere. Som sagt er der installeret ovennævnte netkort, samt drivere. Vores forbindelse er 10 Mbit.
Avatar billede doehl Nybegynder
04. november 2008 - 22:41 #3
Er din AP/router vista certificeret? (Hvis jeres AP/router er mere end 2 år gammel er den IKKE.)
Avatar billede koburg Mester
20. februar 2011 - 17:42 #4
Løste selv problemet