Avatar billede pashmak Nybegynder
29. oktober 2008 - 16:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

V: DSC-W120 vs. 80IS (Digi Cam)

Hej folkens.

Jeg skal bruge et digital kamera, som skal være god men samtidig også billig. (+ skal helst være pink)

Ligenu står jeg mellem

1) IXUS 80 IS PINK
pris: 1230
Specs: http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&sku=A1736484&dgc=BA&cid=7112&lid=187301

2) Sony Cyber-shot DSC-W120
pris: 1100
Specs: http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=2514B008

Hvilken af disse to vil i anbefale?

Eller er der et helt andet kamera i vil anbefale i samme prisklasse??

På forhånd tak! :)
Avatar billede uffesteenberg Novice
03. november 2008 - 10:53 #1
Har ikke selv brugt IXUS'en, men har købt Sony'en til min kæreste for nogle uger siden. Det er vi fuldt tilfredse med.

Jeg checker normalt ret grundigt på nettet (priser og anmeldelser) og til prisen, der var lige under 1000 kr., så det ud til at være noget nær det bedste valg.
Avatar billede daphne Novice
04. november 2008 - 19:31 #2
Mht. dit valg af kamera kan jeg se, du har valget mellem 2 af de gængse, gode mærker, dem går du ikke fejl i byen af.

At du så kan spare lidt ved at købe modellen i en anden (måske lidt kedeligere farve) end pink til en billigere pris kan jeg fornemme ikke har den store interesse. fair nok :-)

Mht. hvad du skal vælge, så vil jeg foreslå dig, at du tager ind til en fotohandler, og holder hvert af kameraerne i hånden, og evt. får lov til at afprøve dem.. på den måde kan du føle kameraet i hånden.. se på programvælgeren, displayet etc. På den måde kan du meget hurtigt afgøre, hvilket ét, du trives bedst med, og som føles behageligt i hånden.

Du bør under alle omstændigheder afprøve kameraerne i en forretning inden du beslutter dig. Når jeg selv køber kamera, så gør jeg det ikke uden, at jeg først har fået lov til at afprøve det med batteri etc.. på den måde er det langt nemmere at finde ud af, hvordan det fungerer, er det nemt at betjene etc.

- derudover vil du også i forretningen kunne få gode råd og vejledning til at finde et kamera i den prisklasse, du ønsker at erlægge for kameraet, og derudover kan du samtidig få et par ekstra modeller, at kigge på.. er dog ikke alle kameraer, du kan få i pink, men i bund og grund er det vel også den endelige billedkvalitet, der tæller.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede daphne Novice
05. november 2008 - 08:53 #3
Pænt tak :)

Med venlige hilsner
Gitte Daphne