Avatar billede susanneandersen Nybegynder
29. oktober 2008 - 15:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

skal lave en count på en given periode

Hej
Jeg sidder med en Access - hvor jeg har en query, der indeholder bl.a. dato og kundenummer. Jeg har data for mange måneder. Jeg ønsker nu at lave en count (af kundenumre) på en given periode (eksempelvis 2 måneder). Resultatet skal blive hvor mange forskellige kundenumre er berørt i denne givne periode. Når jeg laver en count, tælles der kundenumre pr. dag.
Avatar billede susanneandersen Nybegynder
29. oktober 2008 - 16:02 #1
Glemte at spørge pænt, om der er nogen der kan hjælpe mig ;-)
Avatar billede mugs Novice
29. oktober 2008 - 17:09 #2
Vi kan da prøve :o)

Det er sikkert fordi du har datofeltet med i din SQL, og så tror jeg den vil gruppere også på datofeltet. Prøv noget i stil med denne:

SELECT Count(Tabel1.kundenummer) AS AntalOfkundenummer, DatePart("m",[Dato],1,0) AS Udtryk1
FROM Tabel1
GROUP BY DatePart("m",[Dato],1,0);
Avatar billede susanneandersen Nybegynder
29. oktober 2008 - 17:21 #3
Det er korrekt - jeg har datoen med, da jeg ønsker at vælge fra / til dato. Jeg har lige lukket "kontoret" for idag - er kørt træt i det:-) Ser på det i morgen. Tak til videre.
Avatar billede terry Ekspert
29. oktober 2008 - 18:55 #4
You also need to group on Kundenumre
Avatar billede susanneandersen Nybegynder
30. oktober 2008 - 15:42 #5
hmmmm - kan ikke helt se, hvad der skal sættes ind. Prøv at se min SQL

SELECT [QryOrderLinesAndSegment Query].SOrg, [QryOrderLinesAndSegment Query].[Created on], [QryOrderLinesAndSegment Query].[KUNDENUMMER], [QryOrderLinesAndSegment Query].Segment, Count([QryOrderLinesAndSegment Query].[KUNDENUMMER]) AS [CountOfKUNDENUMMER]
FROM [QryOrderLinesAndSegment Query]
GROUP BY [QryOrderLinesAndSegment Query].SOrg, [QryOrderLinesAndSegment Query].[Created on], [QryOrderLinesAndSegment Query].[KUNDENUMMER], [QryOrderLinesAndSegment Query].Segment
ORDER BY [QryOrderLinesAndSegment Query].[KUNDENUMMER];
Avatar billede terry Ekspert
31. oktober 2008 - 16:20 #6
if you cant find a solution then you can sen me an example of your dB and I'll see if I can
ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede susanneandersen Nybegynder
19. december 2008 - 12:45 #7
opgivet
Avatar billede terry Ekspert
19. december 2008 - 16:58 #8
31/10-2008 16:20:36 ?