Avatar billede meiland Mester
28. oktober 2008 - 15:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

If-then problem i formularer - Formler i formular

Hej !

Jeg vil gerne have lavet en database, der registerer vores garantistillelser og hvor man samtidig kan få den samlede sum oplyst.

Garantien størrelse er 15% af entreprisesummen. Entreprisesummen gemmes som en talværdi i databasen. Oplysningerne indtastes via en formular. Kan man i Access få den til at regne garantien ud og skrive beløbet til en anden celle, så jeg slipper for at regne beløbet selv ??

Garantien nedskrives fra 15 % til 0% over 3 omgange. Jeg havde tænkt at lave 3 checkbox, som jeg selv afkrydser efterhånden. For ikke at have flere celle, ville jeg lave en celle, hvor den aktuelle værdi af garantien gemmes, men hvordan.... ??

If checkbox1=true then værdi=0.1*entreprisesum
if checkbox2=true then værdi=0.05*entreprisesum
if checkbox3=true then værdi=0

Kan nogen hjælpe
Avatar billede mugs Novice
28. oktober 2008 - 15:42 #1
Lav en gruppeboks med 3 knapper. Derefter endnu felt til den beregnede værdi.

Din kode indsætter du på RAMMENS Click
Den samlede total kan du lave i en rapport med opsummerinngen ligger i rapportfoden
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2008 - 22:26 #2
Avatar billede meiland Mester
29. oktober 2008 - 09:05 #3
Hej !

Tak for jeres svar. Pointene går til spg, da han har lavet en eksempel-database. Ikke helt som jeg havde tænkt mig, men inspirerende. Jeg tror løsningen med alternativknapper faktisk bliver bedre.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2008 - 09:36 #4
!~)