Avatar billede hoandb Nybegynder
28. oktober 2008 - 14:00 Der er 13 kommentarer

kan ikke få adgang netværksdrev igennem VPN

jeg har lige lavet et dynamisk VPN opsætning og den køre fint med at koble op tid. kan både ping LAN fra den anden side og remote, men kan ikke \\192.1684.X\mappenavn ?? hvad kan det være?

opsætning ser således ud  WAN-Cybercity/router-Zywall5-LANnetværk

skal have jeres hjælp
tak på forhånd.
Avatar billede jokkejensen Novice
28. oktober 2008 - 14:05 #1
formoder du har en tastefejl her på exp.dk ved ip angivelse..

Har du som vpn bruger de rigtige rettigheder? - prøv evt : \\192.168.x.x\c$
Avatar billede hoandb Nybegynder
28. oktober 2008 - 14:11 #2
nej, X= er et eller andet som jeg har fra min LAN side.
eksempel, det kan godt være 192.168.4.6
ja og jeg har prøvet alt både ved kør indtast \\lan adresse\og mappenavn
Avatar billede jokkejensen Novice
28. oktober 2008 - 14:17 #3
ok, du mangler altså et punktum på den her på siden....

Har du forsøgt som jeg siger, at tilgå C: drevet, uden om delingen, de er delt som system delinger, og hedder hhv c$, d$ for c: og d:, altså \\IP\C$

Ellers er det ofte firewall der blokere på host, den skal tillade fildeling.

/J
Avatar billede hoandb Nybegynder
28. oktober 2008 - 14:42 #4
jeg tror ikke du er så meget forstand på Zywall router, når man oprette VPN tunnel så er der Permit alle sammen (både fra wan,lan etc til wan,lan etc.)

det med C$ er kun et tegn for skjuldt drev. hvad så med at jeg dele en normal mappe
eksempel: \\192.168.4.6\testmappe - så har jeg sku også mulighed for at få fat i den igennem VPN tunnel.
derfor hedder der privat netværk, man kan tilgå udfra med en sikkert forbindelse.

og for resten \\192.168.4.6\c$ virker ikke.
Avatar billede jokkejensen Novice
28. oktober 2008 - 15:03 #5
Ok, det har man ikke i en Cisco. Der skal man både åbne for vpn og firewall.

Men nu kan PC'en også godt have en firewall ? - den er ikke beskrevet..

Men jeg forsøger bare at løse, hvis du selv ved bedre forstår jeg ikke årsag.
Avatar billede hoandb Nybegynder
28. oktober 2008 - 15:12 #6
når jeg tjekke hjemmenetværk, så er der ingen problem med at få adgang share mappe.
så betyder ikke at det er windows firewall.
jeg kan prøve at remote og slå firewall fra.
Avatar billede jokkejensen Novice
28. oktober 2008 - 15:12 #7
hvad med telnet ip 445, 135, 138, 139 ? ryger de igennem ?
Avatar billede hoandb Nybegynder
28. oktober 2008 - 15:19 #8
Jeg tror vi er på den rette vej nu.
jeg kan se windows firewall, gøre det pis:(
og jeg har tjekket på Fil-ogudskriftdeling TCP:139,445 - UDP:137,138.

så skal jeg bare prøve mig at sætte de port på zywall5
Avatar billede hoandb Nybegynder
28. oktober 2008 - 15:21 #9
jokkejensen! , hvordan kan jeg giv dig pointen?
Avatar billede hoandb Nybegynder
28. oktober 2008 - 15:25 #10
det forstår jeg sku ikke, ved phase 2 VPN, den er sætte op til at den få lov til Netbios.. Allow NetBIOS broadcast Traffic Through IPSec Tunnel.

og port 445,135,138,139 windows firewall, har også lov til deling.

hmm. så skal jeg nød til at slå windows firewall fra....:(
Avatar billede jokkejensen Novice
28. oktober 2008 - 16:28 #11
Det burde ikke være nødvendigt helt at fjerne den..

Jeg skal først ligge et svar før du kan give points, men gem den til en der har det rigtige svar.

Men har du fået det lokaliseret til at være windows firewall (ved at disable den), må det sku være noget konfiguration der der driller.

Jeg er blank, portene er korrekte :(
Avatar billede doehl Nybegynder
03. november 2008 - 23:38 #12
Er den en site to site(ZyWALL til ZyWALL)
eller er det en client til ZyWALl(Software client til ZyWALL)
Du har sat op?

Vilken ip-addresse har du på LAN siden i begge ender?
Avatar billede hoandb Nybegynder
04. november 2008 - 16:55 #13
den er sat op til dynamisk. dvs. client koble op til zywall.

zywall er bag en NAT (cybercity). det er ikke problemet med opkobling af tunnel.
det er simpel mystisk ved netbios(port, 445,135,138,139) når jeg slå windows firewall til, så kan jeg ikke få adgang til netværks drev.

så lige nu har jeg slået windows firewall fra.

løsning?...arggg, har tjekket alt kan ikke lige se hvad der er kaldt.