Avatar billede jensenj Nybegynder
28. oktober 2008 - 11:41 Der er 4 kommentarer

GETPIVOTDATE med dato opdatering

Jeg ønsker en oversigt der angiver hvad hver sælger har solgt af bestemte produkter fra igår og på måneden total efter jeg har indlæst ekstern data.

Alle data er samlet i en Pivot, men jeg skal manuelt udskifte datoen i GETPIVOT fra datoen i forgårs til datoen igår.

Kan excel ikke selv håndtere dette, når jeg i en anden celle notere datoen igår via =IDAG()-1

Jeg har prøvet med en makro, men den virker ikke.

Forslag?

Slutresult der ønskes:

          Salg igår    Salg Okt
Sælger A      0            10
Sælger B      2            9
Sælger C      9            30
Avatar billede jean01ad Praktikant
13. november 2008 - 11:19 #1
Hej JensenJ

Har du fået svar på dit problem, eller har du fortsat behov for hjælp?

Det du i hvert fald kan få en makro til at gøre, er at indsætte dagsdato i dit filter på pivottabellen.
Eksempelvis, hvis du har et filter på dato i celle A1 og har din formel =IDAG()-1 stående i B1

Range("A1").Value = Range("B1").Value
Avatar billede jensenj Nybegynder
13. november 2008 - 11:54 #2
Jeg har endnu ikke fået svar, og problemet er stadig aktuelt.
Avatar billede jean01ad Praktikant
13. november 2008 - 12:14 #3
Ok...

Hvordan er din pivot bygget op. Jeg plejer, at ligge en overordnet sortering, som jeg så anvender en makro på, som beskrevet ovenfor. Det gør at du referere (Via den getpivot) til en fast celle, men den celle varieres efter den overodnede sortering.

Alternativt, kan din formel lyde noget som
(GETPIVOTDATA("Sum af salg igår";Pivot!$A$5;"salgigår";$B1). Hvor celle B1 igen har din formel =IDAG()-1

Giver det nogen mening - hvis ikke så prøv at beskriv din opbygning lidt bedre.
Avatar billede jensenj Nybegynder
06. januar 2010 - 12:31 #4
Lukker