Avatar billede jobless Nybegynder
28. oktober 2008 - 10:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

CrossTab uden opsumering

Hej.

Jeg har en tabel, hvori mine poster indeholder et navn, en dato, og et timeantal.

Denne tabel vil jeg gerne lavet i en crosstab, men der skal ikke opsummeres eller andet. Det skal selvf. nævnes, at en given dato for samme navn kun findes en enkelt gang.

Samtidigt vil jeg gerne kunne afgrænse en periode, så antallet af kolonner er dynamisk.

I min table har jeg:
01-01-2001|Søren-5
01-01-2001|Jens-7
02-01-2001|Jens-3
02-01-2001|Søren 9

og jeg vil gerne have et output således:
Jens  |7        |3
Søren |5        |9

Håber at ovennævnte er forståeligt.

Lader dette sig gøre ?
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
28. oktober 2008 - 19:27 #1
Hvor mange forskellige datoer findes der i din tabel? Og ændrer antallet af dage sig? Jeg vil mene det godt kan lade sig gøre med en PIVOT/UNPIVOT (kan aldrig huske forskellen), men det gælder kun hvis antal kolonner i resultatet er kendt på forhånd.
Avatar billede jobless Nybegynder
29. oktober 2008 - 13:03 #2
Ok, jeg har i princippet 365 dage om året, og vil gerne have det sådan, at brugeren kan vælge en fra- og til- dato.
Avatar billede jobless Nybegynder
19. oktober 2010 - 08:37 #3
Lukketid