Avatar billede pade2204 Nybegynder
28. oktober 2008 - 00:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Icon i menuen start har ingen sti

Jeg har fået et mystisk problem.

I menuen start (Vista), er der i højre side flere muligheder.

Dokumenter
Billeder
Musik
Spil
osv.

Mit problem er at linket til "musik" intet gør når jeg trykker på den.
Det er som om den genvej den har i sig er helt væk. Når jeg trykker egenskaber frem på "musik" genvejen, så er den helt blank, og der kan ikke skrives noget ind. Hvordan får jeg linket op at køre igen - de andre links virker, men Musik er rimlig fucked. Min Musik mappe ligger inde under min user (altså default - der har dog været nogle problemer med flytte frem og tilbage)

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2008 - 07:59 #1
det er din bruger profil der er noget galt med.
hvis du højreklikker på f.eks billeder og egenskaber kan du se den går til brugerprofilen

C:\Users\dit navn\Music det er det den skal henvise til.

du må kunne logge dig på som administrator og kopiere den logfil over i den der står under dit navn og give den rettigheder

er der nogen der har et andet bud
Avatar billede corleonedk Nybegynder
28. oktober 2008 - 11:32 #2
Når de højre klikker musik linket,er der så ikke en mulighed der siger gendan til tidligere versioner.Hvis du har det vil den kunne gendanne fra et tidligere gendannelses punkt,og så burde stien i teorien også rette sig op...

Hvis du ikke kan så benyt Windows care og lad den skanne din computer og rette evt fejl.
http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html?Str=download
Avatar billede pade2204 Nybegynder
28. oktober 2008 - 16:34 #3
når jeg højreklikker på iconet, komemr der en kasse op og den er helt tom, jeg kan ikke redigere i den/skrive noget nogen steder.

det der gendannelsespunkt er jeg ikke meget for, da jeg har brugt det meste af aftenen at redigere i mine musikfiler, og slette mine gamle albums fra cd samlingen, som jeg aldrig hører.  Kommer de så ikke tilbage igen ?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2008 - 16:44 #4
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2008 - 16:51 #5
Avatar billede pade2204 Nybegynder
28. oktober 2008 - 16:58 #6
jeps lige præcis den!
Avatar billede pade2204 Nybegynder
28. oktober 2008 - 17:02 #7
og når jeg så højreklikker på egenskaber til musik kommer boksen op, og den ser sådan ud:

http://profile.imageshack.us/user/pade2204/images/detail/#186/24998566ls6.jpg
Avatar billede corleonedk Nybegynder
28. oktober 2008 - 22:32 #8
Har du prøvet at køre windows care på den ? for jeg vil tro det er en sti i registrerings databasen  der skal rettes og det burde den kunne klare.
Avatar billede pade2204 Nybegynder
28. oktober 2008 - 23:33 #9
har kørt programmet nu, den fik rettet nogle fejl, dog er mit problem ikke løst
Avatar billede corleonedk Nybegynder
29. oktober 2008 - 12:54 #10
Prøv at logge ind under fejlsikret tilstand ved at trykke F8 før windows starter,og se om du ikke kan rette stien der.
Avatar billede pade2204 Nybegynder
30. oktober 2008 - 23:15 #11
fejlsikret tilstand virkede ikke.

Men en ting der gjorde:

Jeg har købt (ikke i forbindelse med fejlen her) en ny harddisk, som så blev formatert til D:
Det var hermed meningen at mit musik skulle ligge her. Så snart jeg orpettede Musik folderen på D:, virkede linket inde i menuen. Meget mystisk.

Men alt virker som det skal nu...  mange tak for jeres input!
Avatar billede corleonedk Nybegynder
01. november 2008 - 00:04 #12
Ok pade2204..Lig selv et svar og accepter dig selv for at lukke denne tråd så,da du jo selv fandt en løsning :)
Avatar billede pade2204 Nybegynder
01. november 2008 - 01:10 #13
tak for jeres tid