Avatar billede mohandas Nybegynder
27. oktober 2008 - 16:00 Der er 11 kommentarer

HJÆLP - min computer fylder sig selv!

Hejsa. Jeg har en ca. 5 år gammel Asus hvor jeg efterhånden har fået fyldt mit C-drev.
Nu er min computer begyndt at komme med advarslen: "dit C-drev er fyldt" hvor windows har en hjælp til at slette unødvendige filer som fx. midlertidige filer, jeg går ud fra især er fra internettet. Men det er som om den "fylder sig selv" nogle gange? Fx. i går slettede jeg et program for at skabe plads, og så sagde den, at der var 202 MB plads skabt, hvilket den sagde var nok til at systemet kunne køre. 1 minut senere poppede det så op igen og fortalte mig, at der var 16 MB plads tilbage på C-drevet, men jeg havde intet foretaget mig!!!

HJÆLP mig med at lokalisere hvad det er der fylder sig på mit C-drev uden jeg ønsker det, så at sige automatisk. Kan det løses?
Avatar billede kalp Novice
27. oktober 2008 - 16:03 #1
Systemgendannelse måske:)
prøv at slå det fra og genstart din pc:)
Avatar billede mohandas Nybegynder
27. oktober 2008 - 16:07 #2
hvordan og hvorfor fylder det min computer uden jeg har indflydelse?
Avatar billede mohandas Nybegynder
27. oktober 2008 - 16:08 #3
der står at systemgendannelse er afbrudt på begge mine drev.
Avatar billede kalp Novice
27. oktober 2008 - 16:18 #4
så kan jeg ikke komme i tanker om hvad det kan være, som tager din diskplads.

det kan selvfølgelig være du har virus eller lignende.
Avatar billede mohandas Nybegynder
27. oktober 2008 - 16:22 #5
....? :( altså under Kontrolpanel --> System er det underligt, for der står det er afbrudt, men samtidig kan man godt klikke på "deaktiver systemgendannelse på alle drev" ....??
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2008 - 21:33 #6
Det er afbrudt fordi der ikke er plads til at der kan laves en systemgendannelse.
Prøv dette:
Start - alle programmer - tilbehør - systemværktøjer - diskoprydning og vælg (C:)
øverst vælger du fanebladet "flere indstillinger" og nederst kan du så klikke på ryd op under systegendannelse, og svare ja til spørgsmålet. Nu slettes alle gendannelsespunkter undtagen det nyeste.
Gav det en effekt på pladsen?
Avatar billede fuglen1 Novice
28. oktober 2008 - 08:22 #7
Det er måske swap eller pagefile der fylder.
måske fordi der er forlidt ram, smid noget mere i. Når rammen er brugt om begynder den at bruge harddisken og pcen vil arbejde langsommere.
Avatar billede mohandas Nybegynder
28. oktober 2008 - 15:58 #8
tak for hjælpen... prøver i aften, når jeg kommer hjem til computeren!
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. oktober 2008 - 20:37 #9
ok :)
Avatar billede mohandas Nybegynder
28. oktober 2008 - 22:49 #10
well... meget lille ændring, desværre... men jeg vil lige holde øje med om computeren gør det der med "automatisk" at opfylde plads uden min indblanding... det kan jo være, at dét i det mindste er stoppet nu. Tak for hjælpen i hvert fald...
Avatar billede mohandas Nybegynder
28. oktober 2008 - 22:50 #11
ps. har ikke tænkt mig at smide mere ram i - så hellere købe en ny! :)