Avatar billede dj.iceman Nybegynder
27. oktober 2008 - 12:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Salgssporring på Scannet webshop?

Hej,

Jeg har problemer med at få salgssporing til at virke på en Scannet webshop. Er der nogen der ved hvor jeg skal indsætte koden? Og hvordan jeg kan teste om det virker?

På forhånd tak.
Avatar billede anderssaugstrup Nybegynder
27. oktober 2008 - 13:24 #1
Hej,
Koden sættes ind i nederste rude: 'HTML / Javascript ved gennemført ordre' under administrationens menupunkt: 'Sidehoved/sidefod'.
Så burde det virke.
Du tester det ved at se om et salg der går igennem også registreres i Analytics/Adwords.

Hilsen Anders Saugstrup
Avatar billede madx Nybegynder
28. oktober 2008 - 12:10 #2
Det har jeg pt. ikke haft held med

Sæt kryds i "Sidefod (for kortbetaling)" og læg scriptet ind dér

Du skal så checke om scriptet vises på "tak for ordre"-siden
https://pay.scannet.dk/cgi-bin/shoppayment_v1.pl

Det virker hos mig

Hust at fortælle Analytics, at den skal acceptere ovenstående "fremmede" URL som er på en sikker server
http://www.google.com/support/googleanalytics/bin/answer.py?answer=55483&topic=10981

Mener at huske at det er en parameter der hedder

_udn

som skal sættes for at den fremmede URL godkendes.

Google Analytics tracker som udgangspunkt ikke andre URLs, medmindre den den indstilles til det.

Håber du kan bruge det :-) Scannet-webshoppen er ikke verdens letteste ;-)
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
05. november 2008 - 13:35 #3
Jeg er stadig igang med at teste - vender snart tilbage.
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
07. november 2008 - 20:00 #4
Madx - Det virker.

Har du evt. også haft erfaring med at sætte målkanalen op? (Analytics -> Mål -> Kanalvisualisering). Jeg kan nemlig ikke få den til at måle på 'Scannets side' (pay.scannet.dk). Hvis du kan - fordobler jeg pointene.
Avatar billede madx Nybegynder
13. november 2008 - 11:56 #5
takker :-)

Analytics - den tæller bare ikke eller hva'?

Når først klikkene tælles i GA, så burde der ikke være noget der forhindrede at den tæller i målkanaln

Så sendt som igår kiggede jeg på en løsning, for netop dette kører

Prøv at checke for fejl i URLs, mellemrum mv. - det skulle bare køre