Avatar billede anders02 Nybegynder
27. oktober 2008 - 11:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gemmer jeg info fra e-pages i XP og Windows browser?

Hej
Hvis man går ind og læse f.eks. en avis som e-pages, hvordan kan man så gemme det der står på skærmen? Jeg kan tage et gif-billede af skærmen, men det er noget rod, så er det overhovedet noget der er muligt.
Mvh anders02
Avatar billede off-line Nybegynder
27. oktober 2008 - 13:26 #1
Du kan bare markere det du vil gemme og trykke på kopier. Så kan du lægge det ind
på Words, Open office eller hvad du har. Så kan du trykke det ud, eller bare gemme
det på computeren. Det gør jeg ofte selv.
Avatar billede anders02 Nybegynder
27. oktober 2008 - 17:16 #2
Hej
Jaeee ... men eeh, hvis det er almindelig browsertekst er det jo ikke noget problem, men e-pages er da vist sådan noget pdf-agtigt noget, og så kan man jo ikke engang markere det eller hvordan?
Mvh anders02
Avatar billede off-line Nybegynder
27. oktober 2008 - 17:23 #3
Jeg er vist ikke helt med. Hvad mener du med "e-pages" ?
Avatar billede vejmand Juniormester
27. oktober 2008 - 17:28 #4
jasveg >> Du kan se et eksempel her: http://www.e-pages.dk/sandjensen/32/
Avatar billede off-line Nybegynder
27. oktober 2008 - 18:02 #5
vejmand - tak for linket, men jeg har vist noget at lære her. Er det fordi der både
er tekst og billede?
Når jeg vil trykke den slags sider gør jeg det, at jeg kopiere teksten og gemmer
billedet. Så lægger jeg først teksten ind i words, og dernæst billedet.
Men det er måske noget andet der tænkes på?
Avatar billede anders02 Nybegynder
27. oktober 2008 - 21:16 #6
Hej igen
Godt eksempel på e-pages fra jasveg - og jeg kan altså IKKE kopiere noget som helst fra sådan en side? Eller hvad?
NÅR jeg prøver at markere noget, så er der jo bare den der elendige lup, og det er ikke muligt at markere noget? Eller hvad?
Man har valgmuligheden "Foretag udklip" - men det er jo netop som et BILLEDE man så kan lave udklip, det er jo ikke noget der kan sættes ind i Word? Eller hvad?
Med stor undre ...
Mvh anders02
Avatar billede off-line Nybegynder
27. oktober 2008 - 22:04 #7
Linket er nu fra vejmand. Jeg må desværre indrømme, at jeg kom ind på noget, jeg
ikke kendte til, og derfor ikke vat kompetent til at svare på.
Jeg har nu været inde på linket og konstateret, at du har ret, man kan ikke bare
kopiere noget fra siden. Det eneste jeg kan gøre, er at klippe hele siden ud til
et jpeg billede med FastStone capture. Det billede kan jeg så lægge ind i word,
og trykke eller gemme det. Det har jeg lige prøvet.
Avatar billede anders02 Nybegynder
28. oktober 2008 - 08:39 #8
Hej - jasveg med flere:
Godt så, men kan du så tage et skærmbillede af HELE skærmbilledet - altså forstået på den måde at en e-page jo godt kan række ud over det som skærmen viser, hvis der f.eks. er to sider e-pages - så du får alting med på én gang?
Jeg har brugt Irfanview til at tage fotos af skærmbilleder med, men det viser kun nøjagtigt det, der står på skærmen, så det kan være noget bøvl.
Så kan du tage billedet af alt det som e-pages viser vha. FastStone Capture - og så evt. arbejde videre med billedet i Photoshop bagefter.
mvh anders02
Avatar billede off-line Nybegynder
28. oktober 2008 - 10:00 #9
Nej desværre. Når man klipper et billede ud, får man maksimun det som kan ses på
skærmen, ligesom et fotografiapparat. Men er der flere sider, kan man jo sætte dem sammen. Og ja, man kan godt arbejde videre med billedet. I FastStone kan man forøvrigt
vælge mellem flere billede typer. FastStone koster i dag penge, men jeg har et
eksemplar fra da det stadig var gratis og uden nøgle. Hvis du vil have en kopi,
ligger den her: http://www.sitecenter.dk/jasveg/nss-folder/downloads/
Avatar billede anders02 Nybegynder
28. oktober 2008 - 17:40 #10
Nå, kan jasveg ikke give et svar, så jeg kan give points, for nu ved jeg da hvor langt jeg kan komme med det.

Og det kan være jeg henter FastStone i gratis-versionen. Tusind tak!

Mvh anders02
Avatar billede off-line Nybegynder
28. oktober 2008 - 19:01 #11
Det er i orden, jeg skal ikke have point for det, så læg selv et svar :)
Avatar billede off-line Nybegynder
28. oktober 2008 - 19:03 #12
Ps. FastStone er ikke en speciel gratis version. Den er bare så god, at de nu tager
penge for den. Så kik du hellere på den.
Avatar billede anders02 Nybegynder
29. oktober 2008 - 07:58 #13
Hej jasveg
Ok, som du vil ;o)
Mmvh anders02