Avatar billede cybermaster Nybegynder
26. oktober 2008 - 15:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Billeder på internettet Pixeleret

Hej med jer.

Nogen der har en løsning når man gerne vil have billeder på internettet til at være 100% i højden inden i en tabel uden de bliver pixeleret.

Har billederne i meget store størrelser, men om det skal være png, gif, jpg, 72dpi,..

Mvh
Avatar billede w13 Novice
26. oktober 2008 - 16:13 #1
PNG er et ret godt format.

Mange browsere er dog ikke gode til at skalere billeder og derfor vil de hurtigt blive pixelerede, når de får en anden størrelse end deres originalstørrelse.

Det kan du ikke gøre noget ved. Ikke andet end at resize billederne til den korrekte størrelse, når du gemmer dem. (Dette kan også gøres med PHP, men er alt for meget overkill bare til det formål.)
Avatar billede cybermaster Nybegynder
01. november 2008 - 11:47 #2
w13 >> Tak, læg et svar
Avatar billede w13 Novice
01. november 2008 - 12:07 #3
:)
Avatar billede w13 Novice
02. november 2008 - 11:24 #4
Tak for points!