Avatar billede shivan Nybegynder
25. oktober 2008 - 22:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan må man godt ligge en computer ned?

Jeg har gået og lejet med tanken om at komme min stationære computer ind i nyt skab jeg har fået. Dog er dog for høj så jeg bliver nød til at ligge den med. Kan man godt gøre det uden at computer tager skade?
Umiddelbart tror jeg ja, men jeg vil dog være sikker før jeg gør det.
Kan varme blive et problem hvis jeg putter den ind i skabet og lukker lågen?
Avatar billede rebecca Novice
25. oktober 2008 - 22:47 #1
Ja det kan man godt, og ja varme kan blive et problem hvis pc'en bliver lukket inde specielt om sommeren
Avatar billede kimbork Nybegynder
25. oktober 2008 - 22:47 #2
computeren tar ikke skade af det det er jeg 100% sikker på for har selv en compjuter som har ligget ned i snart 3 år.

og det med varmen tror jeg ikke er et problem, men er ikke 100% sikker.

Hilsen: Kim Bork ;)
Avatar billede kimbork Nybegynder
25. oktober 2008 - 22:48 #3
ja rebecca har ret om sommeren kan det godt være et problem med varmen. :)
Avatar billede snowball Novice
25. oktober 2008 - 23:37 #4
En PC kan sagtens ligge ned. En del desktop kabinetter har endda gummidutter på begge sider netop så man selv kan bestemme om kabinettet skal ligge ned eller stå op.

Mht. at stille PC'en i et skab, så er det ikke kun om sommeren at varmen kan blive et problem. Nu nævnes det ikke hvor stort skabet er, men der er jo så godt som intet "air flow" i et lukket skab, så hvis det ikke er ret stort eller det er fyldt op med andre ting, så kan varmen sagtens blive et generelt problem - også om vinteren.

Jeg har selv tidligere haft en lille Linux server stående i et skab, og der blev relativ hurtigt pænt lunt i skabet ;)
Avatar billede shivan Nybegynder
26. oktober 2008 - 10:34 #5
skabet er 45x77x48 cm. Jeg kunne evt. bare lade det stå åbent når jeg bruger maskinen så burde varmen fise ud. Det er bare lækkert at man kan lukke til så der kun er rene overflader tilbage.
45*77*48
Avatar billede corleonedk Nybegynder
26. oktober 2008 - 13:59 #6
Du kunne evt bore et par huler bag i,så varmen kan slippe ud.Skabet må i så fald selvfølgelig ikke stå klistret op af væggen,men lige have et par centimeter eller 3 så det kan slippe ud..