Avatar billede Martin Hansen Nybegynder
24. oktober 2008 - 21:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Variabler og equal

Nu er jeg lige startet på VBscript og har forsøgt at lave et regnestykke hvor hvis man svarer det rigtige resultat skal man få en besked tilbage om det er rigtigt. Hvad gør jeg forkert jeg kan ikke få svaret rigtigt.

' Plusstykke.vbs

Option Explicit

dim input, tal1, tal2, resultat
tal1 = 1
tal2 = 5
resultat = tal1 + tal2

input = InputBox("Hvad er " & tal1 & "  + " & tal2 & "  ????")

if input = resultat Then
    MsgBox ("Rigtigt!!")
else
    MsgBox ("Forkert")
End If
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2008 - 21:21 #1
proev:

if input = cstr(resultat) Then
Avatar billede Martin Hansen Nybegynder
24. oktober 2008 - 21:25 #2
Tak det fungerede skyder du et svar af? hvorfor skal man skrive cstr?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2008 - 21:34 #3
for at konvertere fra integer til string
Avatar billede Martin Hansen Nybegynder
24. oktober 2008 - 21:51 #4
Jeg prøvede ellers hvor jeg alle variablerne var integers men det virkede alligevel ikke..