Avatar billede jaze Nybegynder
23. oktober 2008 - 13:26 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Kan man lytte til state af en form

Jeg har oprettet følgende funktion
http://www.eksperten.dk/spm/542375

men kan man blanke tidligere valg
ala
docmd.applyfilter = null eller lign.

og så lave en knap som aktivere filteret i formen.
Når jeg aktiverer
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, 2, , acMenuVer70
er formen ligesom "låst"

giver det mening
Avatar billede mugs Novice
23. oktober 2008 - 14:00 #1
Me.FilterOn = False
Avatar billede terry Ekspert
23. oktober 2008 - 15:11 #2
Try putting a toggle button on your form and then in the on click event (i think) you can use somethink like this tio swith the filter on and off

Me.FilterOn = Me.tglButton.Value
Avatar billede jaze Nybegynder
24. oktober 2008 - 08:35 #3
mugs hvor vil du sætte den værdi
Avatar billede jaze Nybegynder
24. oktober 2008 - 08:37 #4
jeg kan netop ikke lave en knap i formen, idet denne function
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, 2, , acMenuVer70
Låser min form således jeg "kun" kan udfylde filterselections og så trykke applyfilter oppe i dropdown-menuerne
Avatar billede terry Ekspert
24. oktober 2008 - 08:59 #5
I have a button ona form which allows me to filter the form. Then once I have activated the filter I have another button on th eform to toggle between filtered/not filtered.

You cant us ethe toggle button because Access is still waiting for your to activate/cancel the filter from the menu.

If you wnat more control I would suggest you make your own filter system. See Thomas Jepsens example www.makeiteasy.dk under downloads (Filter og søgefunktion)

http://www.makeiteasy.dk/eksempler/DynamiskSøgefunktion.zip
Avatar billede jaze Nybegynder
24. oktober 2008 - 09:18 #6
Terry>> thnx, jeg har selv kodet en lignende function, men jeg vil gerne at brugeren i formen kan lave et filter og ikke skal over i et søge billede.

Kan det ikke være på andre måder, lever jeg med det, undrer mig bare at man ikke kan lave noget med denne

Private Sub Form_Filter(Cancel As Integer, FilterType As Integer)
    If FilterType = acFilterByForm Then
        Me.btnSearchFilter.Visible = True

    ElseIf FilterType = acFilterAdvanced Then
        MsgBox "Brug et andet filter bla bla bla"
              Cancel = True
    End If
End Sub
Avatar billede terry Ekspert
24. oktober 2008 - 09:32 #7
In Access 2007 and I alos think it was in previous versions, you can apply the filter using the mouses right button (shortcut menu) and then you can toggle the filter form the record selectors on the form