Avatar billede nubbe Nybegynder
22. oktober 2008 - 09:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere Netbeans 6.1

Hej alle,

Jeg står med det problem at jeg ikke kan installere Netbeans-6.1-ml af mærkelige årsager.

fejlmedl:

"Java SE Development kit (JDK) was not found on this computer
JDK 6 or JDK 5 is required for installing the Netbeans IDE. Make sure that the JDK is properly installed and run installer again. You can specify valid JDK location usgin --javahome installer argument.
To download the JDK, visit http://java.sun.com/javase/downloads"

Jeg bruger Windows Vista ultimate x64,
Jeg har installeret  JDK 6 update 10 til x64,
Jeg har prøvet at geninstallere JDK flere gange nu,
og har prøvet at google det, men syntes ikke jeg finder nogle svar der er noget værd.

Sider til time lige nu og skal til at bruge Netbeans så det er temmelig vigtigt for mig at det kommer til at virke hurtigt, så vil give 200points til den der giver et svar så det virker.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2008 - 10:08 #1
Gik installation af JDK godt ?

Har du proevet at angive placeringen ag JDK som angivet i fejl teksten ?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2008 - 10:14 #2
Har du proevet at definere JAVA_HOME env variabel ?
Avatar billede nubbe Nybegynder
22. oktober 2008 - 10:46 #3
Jeg når kun lige at dobbeltklikke på programmet, så kommer den der fejl op, har prøvet at bruge "cmd" og skrive netbeans-6.1-ml-windows.exe -javahome blah blah blah den kommer med samme fejl.

Og der er ikke andre steder man kan angive placeringen til JDK så snart jeg dobbeltklikker installationen kommer den der fejl bare med det samme. og det eneste jeg kan gøre er at klikke "EXIT INSTALL"
Avatar billede nubbe Nybegynder
22. oktober 2008 - 16:33 #4
Jeg har selv fundet svaret, problemet var at JDK er en x64 version, og det kan netbeans åbenbart ikke finde ud af, så da jeg installerede JDK i en x86 version kunne jeg installere netbeans.