Avatar billede brnnaf Nybegynder
21. oktober 2008 - 19:57 Der er 9 kommentarer

hjælp til temp folder

Når jeg henter en ny opdatering eller skal pakke et program ud så pakkes det ud på min eksterne harddisk... Hvis jeg slukker for den, pakkes de ud på eks C:\385465648fa546\..
Kan bla ikke installere IE7 pga dette.
Håber der er nogen der kan hjælpe....
21. oktober 2008 - 20:11 #1
Sådan har M$ bestemt det: Hvis den ka' finde en anden (skrivbar)disk så bruger den det...

Burde ikke have noget med "...Kan bla ikke installere IE7 pga dette..."
Avatar billede brnnaf Nybegynder
21. oktober 2008 - 20:21 #2
men hvis jeg slår ekstern hardisk fra gemmer den bare på c:\
Avatar billede haverslev Novice
21. oktober 2008 - 20:32 #3
21. oktober 2008 - 20:55 #4
<haverslev>: Det er jo ikke
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files
der er tale om der med den MIDLERTIDIGE mappe som M$ opretter og bruger under install af diverse opdateringspakker. De er bare ikke så flinke til at slette mappen igen efter brug...

<brnnaf>: Det skal de jo også ...

Det er ikke en mappe som vi (brugerene) skal bruge til noget undervejs/bagefter...
Avatar billede haverslev Novice
21. oktober 2008 - 20:57 #5
Ikke det rigtige link

H-klik på Denne Computer, klik på Egenskaber, klik på faneblad Avanceret - klik på knappen Miljøvariabler
Overste boks skal bestå af 2 linier, nemlig:
%USERPROFILE%\Lokale indstillinger\Temp
Hvis ikke, så ændre det, ved at klikke på redigere

I den nederste boks, finder du frem til linien
TEMP
Marker linien og klik på rediger og der skulle gerne stå: %SystemRoot%\TEMP

find du frem til linien
TEMP
Marker linien og klik på rediger og der skulle gerne stå: %SystemRoot%\TEMP
Avatar billede haverslev Novice
21. oktober 2008 - 21:00 #6
Hænger sammen med dette: http://www.eksperten.dk/spm/849381
21. oktober 2008 - 21:38 #7
<haverslev>: Det vil ikke ændre/hjælpe en dyt...
Avatar billede haverslev Novice
21. oktober 2008 - 21:47 #8
Jo, hvis det er som jeg også spurgte i det andet spg. - om der er ændret sti ifm. f.eks installering af .net framework2 eller en af de hotfix der blev udgivet dertil.

Du skal jo have en temp mappe som opdateringerne lægges og og installeres fra - den er åbenbart ikke til stede på f.eks c og de filer lægges så på den eksterne istedet for og det er forkert.
28. oktober 2008 - 16:08 #9
<brnnaf>: Blev du klogere ?