Avatar billede mekanikeren Nybegynder
20. oktober 2008 - 17:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kan ikke installere drev

jeg har lige købt 2 nye drev til min pc, det er sata drev og da jeg ikke havde flere ledige sata porte på mit bundkort købte jeg et pci sata raid controller kort.
det har jeg så installeret og i enhedshåndtering ser det ud til at fungere.
når jeg så slukker min pc og sætter det ene drev til og starter min pc vil den ikke starte op.
dette sker lige meget hvilket drev jeg sætter til.
jeg har så sat et andet sata kort i og der er problemet det samme.
jeg køre xp.
hvad kan der være galt???

håber der er nogen der kan hjælpe.

på forhånd tak.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. oktober 2008 - 20:16 #1
Prøv at se i bios, om bios selv har fundet på at ændre 1. boot.
Avatar billede mekanikeren Nybegynder
20. oktober 2008 - 20:29 #2
bios har ikke ændret 1. boot.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. oktober 2008 - 20:47 #3
Så er det måske for di du bruger Raid controller. Den skal nok have en raid driver.
Der bør ligge en driver på den CD som følger med bundkortet. Du har vel SP2?
Avatar billede mekanikeren Nybegynder
21. oktober 2008 - 14:17 #4
har selv løst problemet.
har sat drev til på bundkortet og harddiske på raid kort og nu fungere det.

takker for hjælpen og forsøget..
hiv et svar jasveg så får du lige lidt point som tak for forsøget, og din tid...
Avatar billede off-line Nybegynder
21. oktober 2008 - 14:59 #5
Tak men du har jo selv løst dit problem, så du må nok også hellere selv beholde point:)
Avatar billede mekanikeren Nybegynder
21. oktober 2008 - 16:09 #6
oki