Avatar billede mn Nybegynder
20. oktober 2008 - 13:02 Der er 1 løsning

Delvis dokumentbeskyttelse i word

Hej,

Jeg har behov for at låse en del af et worddokument.

Jeg har testet to former for beskyttelse som begge gør tricket, men som også begge har nogle ulemper, der til dels ender som showstoppers.

Håber der er nogle her der har rodet med det.

Mit behov er at låse sidehovede og -fod, samt side 1 i dokumentet.

Forsøg 1

Jeg laver en sektion til første side, sidehoved og -fod. Laver en ny sektion, og laver defter en låsning af typen "Udfyldning af formularer". Her markerer jeg at det er sektion1 der er beskyttet.

Forsøg 2

Jeg udfylder side 1 som den skal og laver et sideskift. Jeg stiller mig i starten af side 2 og trykker Shift-Ctrl-End. Jeg laver en låsning af typen "Ingen ændringer". Herefter markerer jeg at undtagelsen "alle" for det markerede gælder.

For forsøg 1 fungerer det grundlæggende godt. Problemet her er at den låseform slår en række indbyggede features helt fra. Fx fodnoter, ordtælling mv.

For forsøg 2 fungerer de ting der ikke fungerer i forsøg 1. Her gælder det desværre at der er nogle formateringsproblemer i den første linje af det låste område. Fx. Kan man ikke benytte typografier i den linje.
Et andet problem er at man fx ikke kan resize'e billeder. Det kan man så løse i et andet program, så det er ikke så vigtigt - men hvis der er nogen der kender en workaround, er den velkommen!

Håber der er nogen der har rodet med dette. Det virker mig noget ufuldendt implemeteret fra Microsofts side.

Mvh. Morten
Avatar billede mn Nybegynder
24. august 2010 - 11:08 #1
lukker spørgsmålet uden løsning.