Avatar billede geggeri Nybegynder
20. oktober 2008 - 12:15 Der er 6 kommentarer

Cronjob og PHP?

Hey eksperter!

Jeg har et problem, som I nok kan hjælpe mig med. Jeg har lavet et script som skal opdateres en gang i timen; derfor har jeg bestilt et cronjob til at gøre dette via min host: gigahost. Problemet er nu bare at der ikke sker noget, når jeg får cronjob'et til at køre mit script, mens jeg manuelt let kan få det til at virke.

Jeg har kontaktet supporten for at få hjælp, og de siger at det kører som det skal, og så gjorde de opmærksom på følgende:
"Vær dog opmærksom på at vi sender et HTTP HEAD request og ikke et HTTP GET request."

Hvorfor kan cronjob'et ikke "starte" mit script, og hvad skal jeg gøre for at få det til det!

/geggeri
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2008 - 12:43 #1
Prøv vis dit script, så er det lidt letter, at få indblik i, eller fortæl hvad det gør, og hvordan det virker.
Avatar billede geggeri Nybegynder
20. oktober 2008 - 12:49 #2
Scriptet henter nogle tekster og smider dem op på en wordpress blog via XML-RPC. Når jeg sev prøver scriptet tager det cirka 20 sek at få den til at smide 40 tekster op på forskellige blogs, men det burde vel ikke være problemet.

Mit spørgsmål går også mere på hvad jeg skal tage hensyn til ved: "Vær dog opmærksom på at vi sender et HTTP HEAD request og ikke et HTTP GET request."
Da jeg ikke er sikker på hvad forskellen er, og hvad jeg skal gøre for at få det til at virke.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2008 - 12:56 #3
Bruger du nogen $_POST variabler i scriptet?
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2008 - 13:08 #4
Ups skulle være "Bruger du nogen $_GET"
Avatar billede geggeri Nybegynder
20. oktober 2008 - 14:56 #5
Nej det gør jeg ikke, den henter alle informationer fra en mysql-database og en autogeneret XML(-RPC) fil.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
20. oktober 2008 - 15:25 #6