Avatar billede pylleb Nybegynder
19. oktober 2008 - 01:00 Der er 4 kommentarer

Digitalfoto via pcén og dens bredde i billederne

Har et digitalkamera, når jeg overfører mine foto til PCèn , derefter til fotoprogram , bliver de af en underlig dimension, bliver brede som de ikke skal være.

Er det muligt der er een der ved noget om dette emne. på forhånd tak .
Avatar billede palle_pirat Nybegynder
19. oktober 2008 - 02:00 #1
Jeg vil gerne hjælpe, men jeg vil gerne vide hvilket program du bruger (når du skriver fotoprogram)? Ville også være godt hvis du kunne fortælle hvilket format de bliver vist i? Og sidst, bliver billederne vist i samme forkerte format når du anvender windows indbyggede billedfremviser?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
19. oktober 2008 - 08:37 #2
Er det ikke "bare" fordi du bruger en wide-skærm uden den rigtige opløsning?
Det er sjældent at en pixel kan strækkes i et program.
Avatar billede pylleb Nybegynder
20. oktober 2008 - 15:20 #3
Hejsa
Nu er det desværre ikke min Pc det drejer sig om, men ved vedkommende bruger windows 98 og han bruger fotoprogrammet XnView.og dette skriver vedkommende .  Pixel 1280 gange 1024 Pixel
Højeste 32 Bit.
Det er ingen wide-skærm ved jeg - kører med en ganske alm. skærm
Avatar billede palle_pirat Nybegynder
23. oktober 2008 - 01:54 #4
Hvilken opløsning bruger vedkommende? Og er det ikke muligt at skalere billedet ned til den ønskede opløsning? Hvis vedkommende bruger en mindre opløsning end billedet bliver vist i kan der forekomme problemer.