Avatar billede ichr Nybegynder
18. oktober 2008 - 18:40 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Uret og kalenderen der blev væk

Jeg ved ikke helt om det er den rette katagori jeg er havnet i. Men efter at have kørt ccleaner på min datters computer med windowa vista forsvandt ur og kalender fra skrivebordet. Hvordan finder jeg det igen?
Helst uden en systemgendannelse, da jeg har ordnet flere ting i samme forbindelse om det forsvandt!!
Avatar billede nopsen Ekspert
18. oktober 2008 - 18:45 #1
nede ved uret er der et ikon der hedder windows sidepanel, dobbeltklik på den, så skulle panelet gerne komme frem igen.
Avatar billede nopsen Ekspert
18. oktober 2008 - 18:46 #2
du skal lige huske at følge på på og afslutte dine gamle spørgsmål.

http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=ichr&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on
Avatar billede nopsen Ekspert
18. oktober 2008 - 18:47 #3
følge op på, sku der ha stået :)
Avatar billede ichr Nybegynder
18. oktober 2008 - 18:53 #4
Jeg tror jeg har fået fulgt op på det gamle spørgsmål og afgivet point til den venlige sjæl der hjalp mig :-)
Der er ikke noget ikon ved uret jeg kan bruge. Jeg er nået frem til at stien til sidepanelet er væk. Så bliver jeg vel nødt til at lave en systemgendannelse?
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 18:57 #5
Er ikke sikker da jeg jeg ikke mere har Vista på maskinen, men kan det ikke ordtnes fra kontrolpalet
hvor der står noget lig. sidepanel og vis på skrivebord
Avatar billede nopsen Ekspert
18. oktober 2008 - 19:01 #6
hvis ikonet ikke ligger skjult bag pilen, så gå i kontrolpanel - egenskaber for windows sidepanel, og tjek om den er sat til at starte op sammen med windows.

du har 13 spørgsmål, som ikke er blevet lukket, det er kun de 2 (med blå flag), som er helt afsluttet.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 19:05 #7
Du bør afvise de svar du ikke kunne bruge og acceptere dem du kunne brug. Så kan alle bruge de accepterede svar, hvis de bliver udsat for et tilsvarende problem
Avatar billede ichr Nybegynder
18. oktober 2008 - 19:17 #8
Ups det er ikke heldigt, det skal jeg have bragt i orden, men hvordan afslutter jeg et spørgsmål hvis der kun er kommentarer og ingen svar?
Tilbage til uret og kalenderen, så er jeg vist kommet til helt at slette det. Så jeg kan lige så godt gå igang med en gendannelse først som sidst :-(
Avatar billede nopsen Ekspert
18. oktober 2008 - 19:21 #9
hvis nogen har hjulpet dig til en løsning, men ikke har lagt et svar, så beder du bare vedkommende om at smide et svar.
Avatar billede nopsen Ekspert
18. oktober 2008 - 19:22 #10
og hvis ingen har kunnet give dig en løsning, kan du lukke ved selv at smide et svar og acceptere dette.
Avatar billede nopsen Ekspert
18. oktober 2008 - 19:25 #11
så her kan du bare afvise mit svar, da det ikke var løsningen, og så smider du selv et svar og lukker.
Avatar billede ichr Nybegynder
18. oktober 2008 - 19:46 #12
Tak det gør jeg så :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2008 - 19:58 #13
jeg vil gerne høre resultatet. Hjalp din systemgendannelse. Jeg har tidligere brugt de redskaber til fjernelse af Norton på Vista uden problemer. Så når du du har et svar kunne det være sjovt at høre hvordan det endte :-)
Avatar billede ichr Nybegynder
19. oktober 2008 - 21:13 #14
Ja det hjalp. Ccleaner havde ryddet så godt op at de fleste gendannelsespunkter også var væk, men jeg fandt et en måned tilbage. Så jeg lavede systemgendannelse og kørte så igen det program til at fjerne norton. Så nu er norton væk, og ur og kalender tilbage på rette plads. Så det hele endte som det skulle :-)Måske jeg skal tilføje at jeg ikke har kørt ccleaner igen :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2008 - 20:27 #15
Ccleaner er nu ellers et ganske harmløst program, så jeg tror ikke det er det, der har gjort det. Det bliver brugt af utallige mennesker meget ofte uden at volde problemer.

Hver eneste gang folk. f.eks har problemer med virus kører man ccleaner og jeg har aldrig hørt om at det skulle give nogen som helst problemer. Er du sikker på at computeren står til at oprette gendanelsespunkter ?
Avatar billede ichr Nybegynder
20. oktober 2008 - 20:38 #16
Ja det bør den gøre. Men det kan jo være noget med min "afkrydsning" i ccleaner der har været galt. Jeg ved det ikke. Men hovedsagen er jo også at uret og kalenderen kom tilbage på rette plads :-)