Avatar billede zxa Nybegynder
18. oktober 2008 - 11:30 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

lave sikkerheds kopi af computer

Hej
Hvordan laver jeg en sikkerhedskopi af min computer. Det skal være sådan at hvis jeg får virus, så kan jeg formaterer computeren om, og så kører sikkerhedskopien ind.
Avatar billede hcma Novice
18. oktober 2008 - 11:58 #1
du skal have fat i en kloningsprogram som f.eks.
Norton Ghost (Koster penge)
eller køb PC Planet nr. 10 (Oktober 2008) hvorpå der bl.al. ligger
Drive Backup 9.0 fra Paragon  (Fuld og gratis version)
Avatar billede hcma Novice
18. oktober 2008 - 11:59 #2
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 12:33 #3
http://www.acronis.com/

Dette program har virkert perfekt for mig og jeg gider ikke have Windows uden.  Du skaber et image af dit c-drev (hvis der er der windows ligger og genskabert til præcis samme progrom som da du dannede  imaget. Met let at bruge og både biliger og mindre resourcekrævende end Norton Ghost

Du kan lave en cd der booter og gendanne dit image hvis windows helt svigter
Avatar billede zxa Nybegynder
18. oktober 2008 - 12:52 #4
hej og tak for for svarende . hcma hvad er pc planet
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. oktober 2008 - 13:01 #5
Pc-Planet er et computer blad... Kan købes i de fleste assorterede kiosker, eller på f.eks. tankstationer.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 13:02 #6
et blad du kan købe i en forretning 60 kr. ca.
Avatar billede zxa Nybegynder
18. oktober 2008 - 13:13 #7
Så er det hentet, dajeg søgte på det fandt jeg ud at min lokale købmand havde det, så håber jeg bare at det virker , Hcma hvis du ligger et svar så får du pointene,og tak for hjælpen til alle
Avatar billede hcma Novice
18. oktober 2008 - 13:20 #8
svar :o)
Avatar billede hcma Novice
18. oktober 2008 - 13:21 #9
husk lige under alle omstændigheder lige at tage back-up at dine dokumenter, billeder, musik o.s.v.  (altså alt det du IKKE har liggende på eksternt medie)
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 13:25 #10
hcma--> har du selv brugt Drive Backup 9.0?
Avatar billede off-line Nybegynder
18. oktober 2008 - 13:45 #11
Jeg kører med Drive backup 8.5 og det kører udmærket. Og 9 er vel ikke ringere.
Det undrer mig dog, at det er 9 Paragon forærer bort, det er den sidste nye.
Kan 9 være det rigtige nummer?
Avatar billede off-line Nybegynder
18. oktober 2008 - 13:49 #12
Avatar billede zxa Nybegynder
18. oktober 2008 - 13:49 #13
jasveq som jeg kan se det forærer de det ikke bort, programmet ligger på cd'en, men jeg er nød til at tage en prøve periode, og så er det nok slut
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 13:50 #14
http://paragon-drive-backup.dk.malavida.com/d3837-download-gratis-windows`

Jeg læser på nettet at det er en trial version
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 13:52 #15
Du kan også prøve Acronis gratis i 15 dage

http://www.acronis.com/

Det var den jeg linkede til
Avatar billede zxa Nybegynder
18. oktober 2008 - 13:56 #16
Jeg er igang med at prøve den der Drive backup 9, men jeg er så i tvivl om man kan kører backup'en ind igen hvis prøve perioden er udløbet
18. oktober 2008 - 14:00 #17
<zxa>:PS: En anden gang ka' jeg anbefale dig at opdele dine filer; forstået på den måde at lade styresystemet + seriøse programmer ligge i fred på C: og dine _egne_ dokumenter, musik, grafik, foto, lyde, ... på en anden partion/harddisk D: .

Når du så bliver nød til at formatere om (SUK) så berører det ikke dine _egne_ data og er meget letterer/hurtigere...
Samt en sikkerhedskopi af dine _egne_ data 'bare' er en rå copy af D: til andet passende medie såsom ext. harddisk ell. lign. ...
Avatar billede zxa Nybegynder
18. oktober 2008 - 14:04 #18
Karise larry , det er næsten også sådan jeg gør. jeg har en usbkey på 8 gb og der har jeg alle regne ark og sådan noget, når den så er fyldt med billeder så brænder jeg det ned på dvd. Men det er fordi jeg lige har bestilt en bærbar computer, og den ville jeg meget gerne have en backup af, så ikke jeg mister styreprogram mm, hvis man er uheldig
Avatar billede hcma Novice
18. oktober 2008 - 14:08 #19
samsonjens >>  jeg benytter Norton Ghost
Avatar billede off-line Nybegynder
18. oktober 2008 - 14:12 #20
Det link jeg lagde, var desværre forkert:( Jeg har søgt efter Drive back up 8.5
som free, Men den findes ikke (mere?)

Men hvis du vil købe et Paragon produkt, er det værd at overveje at give lidt mere
og få denne. http://www.paragon-software.com/home/hdm-personal/
Avatar billede zxa Nybegynder
18. oktober 2008 - 14:18 #21
Jeg siger da mange tak for hjælpen, jeg ved ikke helt hvad jeg vælger.
Avatar billede off-line Nybegynder
18. oktober 2008 - 14:34 #22
Når prøveperioden er udløbet, kan du ikke bruge din backup mere. Dog er det sådan,
at hvis du senere anskaffer et af de to paragon programmer, kan du igen bruge den
backup. Du skal bare vise programmet hvor den ligger. Men hvis du laver en Recovery
disk, kan du gøre det derfra, selv om du ikke længere har programmet.

Norton ghost er også udmærket, derimod kan Acronis True Image finde på at stoppe i
processen og bare stå og køre, uden at komme videre. Det har jeg selv oplevet på to
forskellige maskiner med XP.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 14:46 #23
Acronis True Image home har jeg haft ca 4 år på computeren uden at opleve nogen problemer. Både på xp og Vista. Laver et image af mit c-drev ca hver 14 dag for at være sikker. Der kan nemt komme fejl, hvis man leger lidt for meget med sin windows

Så jeg tror det er maskiner, du har rodet med, hvor der er lavet fejl ved imagefilen, du har haft gang i jasveg
Avatar billede smeeden Nybegynder
18. oktober 2008 - 14:46 #24
okay,jeg må se om jeg kan lave sådan en recovery disk
Avatar billede off-line Nybegynder
18. oktober 2008 - 14:59 #25
samsonjens - Du har jo selv skrevet, at både din og din kones computere er flere år gamle. Ingen af mine to computere er gamle. Den ene har jeg bygget selv på Asus
bundkort med AMD64 processor, og den kører fint. Den anden en Packard Bell har jeg
købt samlet og klar til brug. Så det er ikke der problemet ligger. For flere år siden
havde jeg også en computer som kørte godt med True Image, og jeg var meget tilfreds
indtil en dag, hvor jeg forandrede størrelsen af en partition. Det fik True image
til at blive hængede i en "Please wait processing" og der blev den i en times tid,
så lod jeg windows lukke den ned, og den kom aldrig igang igen. Så jeg skrev, i en
anden tråd, hvor du var med. Det er nogle af de nyere bundkort, som Acronis ikke kan klare.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 15:56 #26
Det kan jeg jo ikke afprøve, da det er rigtigt min konens computer er ca 2 år gammel og min egen stationære er 8 år gammel nu. Der er nu kun installeret openSUSE på nu, og der er jeg fri for den slags problemer :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
18. oktober 2008 - 16:00 #27
Open SuSe, Ja hvis det ikke var på grund af alle mine programmer, som kun kører med
windows, så gik jeg sgu også over til Linux:)