Avatar billede cagger Nybegynder
16. oktober 2008 - 12:48 Der er 2 kommentarer

Opsætning af Linksys WAG160 gateway på TDC ADSL pro

Jeg er ved at opsætte en ny Linksys WAG160 gateway på en TDC pro forbindelse, og kan ikke få det til at virke.

Fra TDC har vi fået oplyst følgende indstillinger:

TDC Incapsulation: RFCM1483
Multiplex: VC
Virtual Circuit ID:
- VCI: 101
- VPI: 0

DSL Modulation: AAL5SNAP
QoS-Type: VBR
Modem skal altid være BRIDGED
ANNEX : B

På routeren kan man ikke umiddelbart sætte DSL modulation til AAL5SNAP kan man bruge en anden (evt. multimode)?

Derudover skal man indtaste værdier for PCR og SCR, når man sætter QOS type til VBR. Er der nogen der kender det for TDC (de kan ikke selv hjælpe med det?)

/Christian
Avatar billede lodbergs Nybegynder
18. januar 2010 - 21:52 #1
jeg lytter lige med på den gamle tråd. Kom det til at virke?
Avatar billede lodbergs Nybegynder
19. januar 2010 - 16:29 #2
Jeg ved det er en gammel tråd, men følgende løser problemet, hvis TDC Pro er det samme som TDC Erhverv:

Encapsulation:     RFC 1483 Briged
Multiplexing: LLC
QoS-Type: UBR
Autodetect: Disable
VPI: 0
VCI: 101
DSL Modulation: G.dmt (virker vist også med Multimode)

Vh. Søren