Avatar billede xezbeth Nybegynder
16. oktober 2008 - 09:37 Der er 5 kommentarer

MSDE database

Hej

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan mna kan arkivere data fra en MSDE database, når den er nået de 2 GB.
pft
Avatar billede xezbeth Nybegynder
16. oktober 2008 - 09:38 #1
altså gøre MSDE databasen mindre
Avatar billede terry Ekspert
16. oktober 2008 - 10:12 #2
http://sqlserver2000.databases.aspfaq.com/how-do-i-reclaim-space-in-sql-server.html

should also apply to MDSE

Maybe consider moveing to SQL Express which I think has a 4GB limit
Avatar billede xezbeth Nybegynder
16. oktober 2008 - 12:56 #3
The links on the page arent working
In the near future we will move to SQL EX but for now i need this to work out :)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. oktober 2008 - 13:50 #4
dump data til et eller andet format
slet data i databsen
saa er pladsen klar til genbrug

(at shrinke database file og lade den udvide sig igen er kun en maade at oedelaegge performance paa)
Avatar billede terry Ekspert
16. oktober 2008 - 13:54 #5
You can google
DBCC SHRINKDATABASE etc. and you should find info.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms190488.aspx

And as far as I know the 2Gb limit is on each dB so you can create a new dB and make a backup of data to that then delete rows you dont need. But if you need the data then you obvioulsy cant do that.