Avatar billede pctiger Nybegynder
16. oktober 2008 - 08:29 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp konen vil have billig notebook !

Venner i må hjælp, nu vil hun sku have en notebook der:
- ikke vejer over 2 kg
- ikke må koster mere end 5000
- skal have indbygget webcam
- helst være med xp eller vista - eller tilkøb dog indenfor prisen
- ikke Celeron proc. (varmer vel for meget ?)

Hun bruger den til at se film over nettet, word, chat med webcam. Altså ikke noget særligt.
Vh/Jens
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
16. oktober 2008 - 08:37 #1
Måske en eee PC: http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=EEEPC1000H-BLK074X&goto=productinfo&mainfunc=link

Der er så vidt jeg ved ingen forskel på hvor meget Celeron og Core varmer. Den her er en helt tredje, nemlig en Intel Atom. Den skulle varme meget lidt.
Avatar billede pctiger Nybegynder
16. oktober 2008 - 08:43 #2
Den må ikke være 12" ....burde jeg have skrevet...sorry.
Avatar billede pctiger Nybegynder
16. oktober 2008 - 08:44 #3
ikke være UNDER 12 "
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 09:03 #4
Der er denne, som vejer 1,9 kg og er 13.3" til 4652 inkl. styresystem:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=468264&searchArea=&Soegeord=

Iflg. anmeldelser etc. skulle den være udmærket.

Jeg har selv lige bestilt en Dell Vostro 1310, som vejer ca. 2kg og er 13.3".:
http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/4x_vostro_1310?c=dk&cs=dkbsdt1&l=da&s=bsd

Jeg konfiguerede fra den model af den i midten med en smule rabat, hvis du så trykker på tilpas kan du konfigurere det til at have et 1,3 mp webcam. Husk at der skal adderes 25% moms til prisen.

Hvis du tager den midterste (kan bedre håndtere Vista) og så adderer et webcam vil du kunne købe en bærbar gennem dell for 4900 inkl. moms og inkl. fragt. Mens den samtidig har en Core 2 Dual processor, 160gb harddisk, 2gb ram osv.

Det er cirka de 2 13,3" tommers jeg har kunnet finde som koster under 2kg og, som koster under 5000 kr.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 09:08 #5
vejer cirka 2kg*. Toshiba bærbaren vejer 1,9 kg iflg. edbpriser og Dell Vostro bærbaren vejer med et 4 cellet batteri 2.01 kg hvis man tager en anmeldelse ind i betragtning
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
16. oktober 2008 - 09:12 #6
Umiddelbart er Dell maskinen bedre, da den har en noget hurtigere FSB. Den første kan nok forventes at være noget sløv...
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 09:21 #7
Toshiba'en har også en helt masse forudinstalleret crapware, som man dog bare kan afinstallere, mens Vostro stort sort kun har Vista og drivers!

Toshiba'en har dog også et webcam - i så fald du vælger Dell skal du nok også gå ud fra en anelse længere leveringstid end post DK, da det er privatlevering. Jeg bestilte den Vostro igår, og de siger at den senest er der den 4. november, men det kan sagtens være den bliver leveret før.
Avatar billede pctiger Nybegynder
16. oktober 2008 - 09:27 #8
Hej Jesper
Det ser sku ok ud :-)........jeg har set på dell 1330 som koster fra 6400 og op. Havde helt overset at gå ind under "Til smo og mellemstore virksomheder) - og ja, jeg skal lige huske moms :-)
Men jeg kan vel bestille den til privat går jeg ud fra.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 09:30 #9
Ja det kan man godt. Den spørger dog efter firmanavn, men siger da, at hvis man handler privat skal man ikke skrive noget i det felt - dette er dog ikke muligt så jeg skrev "Privatkøb" ind i feltet.
Avatar billede pctiger Nybegynder
16. oktober 2008 - 09:30 #10
Men hvad med My Book - og i givet fald hvad koster en xp til

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=449052&searchArea=&Soegeord=
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 09:42 #11
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=60838&searchArea=&Soegeord=XP
Koster ca. 600 kr.

Jeg har ingen idé om My Book - udmærket konfiguration - samme som den på Vostro, jeg gik dog især efter Vostro da jeg efter at have læst en del, fandt frem til at den var meget støj- og lydsvag.

Kan godt se det evt. er et plus med en lidt større skærm til samme vægt(officielt vejer My Book 2,1kg) (dog fylder den også mere).
Avatar billede pctiger Nybegynder
16. oktober 2008 - 09:51 #12
Jeg har med ekstra:
- TrueLife
- webcam
en samlet pris på 3.860 excl.moms
Det er sku da ok !

Er i tvivl om jeg skal tilføje 6 cell bateri - fylder det samme ?
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 11:00 #13
Du skal lige huske 160 kr. i fragt (det er excl. moms)

Jeg tror (bemærk: tror =P) ikke at det fylder mere, dog vejer det en lille smule mere (ikke meget dog). Jeg konfiguerede selv min med TrueLife og 4 cell batteri og uden webcam - men 6 cell vil da give længere batteritid!
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 11:01 #14
Weight: 4.45 lbs (with 4-cell battery), 4.63 lbs (with 6-cell battery)

fra notebookreview; http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4362
Avatar billede pctiger Nybegynder
16. oktober 2008 - 11:24 #15
hvordan give jeg dig point ?......der står kun pctiger som den der accepteres ?
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 12:55 #16
Sådan her!