Avatar billede dorgbar Nybegynder
15. oktober 2008 - 18:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hvilken editor?

hej

jeg har holdt en pause på snart 3 år med php og html, dengang brugte jeg homepage og stones webwriter.

nu vil jeg så gerne lige have opfrisket min kunnen, derfor vil jeg høre hvilken editor folk herinde bruger
Avatar billede j4k0b Nybegynder
15. oktober 2008 - 19:25 #1
Avatar billede majbom Novice
15. oktober 2008 - 19:27 #2
jeg bruger e-texteditor - www.e-texteditor. den koster knap 200,- mener jeg, men jeg synes den er rigtig lækker.

der er bl.a. integreret ftp-klient i, du kan kalde en bestemt stump kode frem du bruger tit, så du slipper for en del skriveri, hjælp til færdig-skrivning af variabel-, funktions- og metodenavne, plus en masse andet jeg ikke lige har husket her :)
Avatar billede kjeldsted Novice
15. oktober 2008 - 19:36 #3
Jeg benytter mig af Dreamweaver. Ikke fordi jeg er så pokkers vild med Design viewet (dvs. at jeg ikke benytter det fordi jeg ikke har behov for det. Men der er ikke noget galt med det).

Men ligesom ovenstående er der i Dreamweaver hjælp til hvilke properties funktioner indeholder (både i PHP, ASP, HTML og JavaScript). Og så er der indbygget FTP klient, hvilket jo også er herligt.
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. oktober 2008 - 20:24 #4
Selv bruger jeg ultraedit.
PSPad er gratis og skulle være ganske ok.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
15. oktober 2008 - 20:54 #5
Jeg har prøvet mange forskellige editors, indtil jeg fandt TSW WebCoder, som jeg brugte i starten. For hver eneste udgave bliver mulighederne bare flere og flere, og konstant forbedret.
Det bedste TSW produkt til PHP (som jeg selv bruger også) er logisk nok TSW PhpCoder 2008.

Den mest nyttige funktion er nok debugging. phpcoder kan gå step for step gennem koden, for at gøre det lettere at finde problemer.
Der er indbygget FTP klient og mysql database editor, real time syntax check, let dokumentering af funktioner samt code navigation til hurtigt at finde de forskellige funktioner.

Programmet er ikke gratis (249 kr), men er det hele værd.
http://www.tsw.dk/phpcoder.php
Avatar billede olebole Juniormester
16. oktober 2008 - 09:11 #6
<ole>

Har man brug for design view, kan det være overordentlig svært at finde en god editor - hvis det overhovedet lader sig gøre. Således er Homesite og DreamWeaver udmærkede til at håndkode i med masser af muligheder for snippets, keyboard shortcuts, m.m.

Hvordan editoren bliver brugt er somregel langt vigtigere end, hvad den kan  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede coderdk Praktikant
16. oktober 2008 - 14:41 #7
zend studio, pspad, (g)vim :)
Avatar billede straszek Praktikant
18. oktober 2008 - 15:53 #8
bbedit
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 10:45 #9
kan vi lukke hér?
Avatar billede dorgbar Nybegynder
14. februar 2011 - 17:02 #10
Avatar billede dorgbar Nybegynder
14. februar 2011 - 17:02 #11
Avatar billede majbom Novice
14. februar 2011 - 20:28 #12
selv tak!