Avatar billede wix Nybegynder
14. oktober 2008 - 21:37 Der er 7 kommentarer

Er SLI tech. pengene værd?

Jeg skal købe nyt Processor, MB og Grafikkort, som primært skal bruges til spil. Da jeg altid har haft god erfaring med ASUS grafikkort, vil jeg have et sådan igen. De har oftest SLI.

Imidlertid synes jeg SLI MB er meget dyre og så har de fx. et Geforce 8300 installeret og kun eet PCIe 2.0 slot.

Kan det overhoved betale sig med SLI, hvis kan ikke kan køre med 2 grafikkort?

Mvh.,
Chr.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. oktober 2008 - 21:41 #1
Bundkort der undertøtter SLI har altid 2 x PCI-E x16 slots.
Avatar billede wix Nybegynder
14. oktober 2008 - 22:07 #2
Det har fx. ASUS M3N78 PRO ikke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. oktober 2008 - 22:52 #3
Nope for der er der tale om Nvidia Hybrid SLI: http://www.nvidia.com/object/hybrid_sli_desktop.html

Snakker selvfølgelig ægte SLI....
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. oktober 2008 - 22:53 #4
Avatar billede coderdk Praktikant
15. oktober 2008 - 02:01 #5
SLI (NVIDIA) og CrossFireX giver (når det virker) dig noget for pengene - 2 kort er circa lig 2 gange performance... Der er masser af reviews der sammenligner. Her er et eksempel: http://www.overclock3d.net/reviews.php?/gpu_displays/xfx_gtx_260_xxx_sli_performance/5
Avatar billede coderdk Praktikant
15. oktober 2008 - 02:03 #6
Bare lige for at slå det på plads, inden du selv finder ud af det: 2 kort = 2 gange performace er ret optimistisk, nogle gange er det langt fra 2 gange igen ;)
Avatar billede haverslev Novice
15. oktober 2008 - 09:10 #7
Husk også, at det kræver en kraftig PSU med 2 grafikkort - uanset om det er ATI eller Nvidia
En anden mulighed, var jo at få et grafikkort med 2X GPU - altså et grafikkort der har 2 processor
F.eks: (kræver minimum en strømforsyning på 500W)
http://www.hsdata.dk/index.asp?subsite=loesdele&subgruppe=gfx&nr=&gruppe=&varenr=35330&info=ja