Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
14. oktober 2008 - 17:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PC til TV - mangler farve.

Hejsa,
jeg fik hjælp til at få PC billede bragt til TV her:
http://www.eksperten.dk/spm/847989

Det virker nu og endda med lyd *SS* Meeeen farverne mangler.

Nogle idéer??
Avatar billede bwyan Nybegynder
14. oktober 2008 - 17:32 #1
Det kommer lidt and på hvilket grafikkort der sidder i computeren. Er det monstro et Nvidia/ATI eller måske endda Intel?

Uanset har det noget at gøre med at du skal fortælle TV-out indstillingerne at den skal sende et såkaldt "Composite" siganal frem for et "S-Video" signal.

Årsagen er at ældre TV ikke altid understøtter S-Video.

Hvor det gøres hende afhænger fuldstændig af hvilket grafikkort der arbejdes med.
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
14. oktober 2008 - 18:25 #2
Grafikkortet er et Nvidia Geforce 8600m GS.

Og ja det lyder logisk. Vi aner bare ikke hvor vi ændrer det fra S-Video til Composite.
Avatar billede thov Forsker
14. oktober 2008 - 19:39 #3
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
14. oktober 2008 - 19:52 #4
Og nu blev manden min skeptisk.. Kan vi ikke uden det kabel?
Avatar billede thov Forsker
14. oktober 2008 - 20:58 #5
Problemet skyldes, at med SVHS sendes farveinformationerne separat.
Problemet kan løses ved at købe adapteren, eller benytte SVHS-kabler mellem laptop og tv (med SVHS-indgang)

Gør-det-selv adapter:
Orange + sort (ben 1 og 2 på s-video stikket) = skærm (yderledning).
Rød + brun (ben 3 og 4) = kombineret signal (centerledning).
Rød og brun kan ikke loddes direkte sammen, derfor skal rød sendes igennem en
630 pF kondensator først.
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
10. november 2008 - 13:34 #6
Så fik vi endelig købt adapteren og det virker nu.. Tak for jeres hjælp!

Smider i begge et svar?
Avatar billede thov Forsker
10. november 2008 - 14:51 #7
Et svar :-)
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
06. april 2009 - 19:22 #8
thov, du får point da det vist er på tide at lukke :)