Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2008 - 19:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Nedgradering af XP

Hej. Jeg har nogle forskellige XP udgaver og har nu fået en ny bærbar med XP.
På den gamle har jeg XP pro.
Men der skal XP pro på den nye så hvis jeg på nogen måde kunne nedgradere den gamle til en XP home, kunne jeg så anvende XP Pro på den nye.
Dette retter sig selvfølgelig mod at være fri for formatere og installere der selvfølgelig en den primitive løsning.
Avatar billede off-line Nybegynder
13. oktober 2008 - 19:42 #1
Det kommer an på hvilke versioner af XP du har. Hvis det er OEM, hører de til en
bestemt computer. Men hvis det er seperate udgaver (Retail)(End user) kan du bare
formatere, og lægge en anden udgave af XP ind. Det kræver selvfølgelig nøgler.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. oktober 2008 - 20:09 #2
"Dette retter sig selvfølgelig mod at være fri for formatere og installere der selvfølgelig en den primitive løsning."

Du SKAL den lange tur igennem med formattering m.m. desværre...
Avatar billede off-line Nybegynder
13. oktober 2008 - 20:15 #3
Nå ja , skulle have læst spørgsmålet bedre, men selvfølgelig skal der formateres:)
Avatar billede haugaard81 Nybegynder
13. oktober 2008 - 21:58 #4
Du kommer nok ikke uden om at formatere din pc. Få at gøre det så smærtefri som muligt kan jeg varmt anbefale dig Driver Magician (http://www.drivermagician.com)
Den laver hurtigt en backup af de drivere du allerede har installeret og som virker. Det gør det noget hurtigere at formatere en computer og komme godt fra det.

Men formatering undgår du nok ikke
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2008 - 13:39 #5
>john stigers sender du et svar
>haugaard81 hvordan kan jeg anvende driverne til noget. Være sikker på bl.a. drivere til netværk osv. er de samme?
Avatar billede haugaard81 Nybegynder
17. oktober 2008 - 17:45 #6
Ja altså du har XP home på den nye?..
Så laver du en backup af de drivers og gemmer dem på en extern HD eller dvd eller hvad du nu har, og så formatere du din nye pc og installere XP pro og derefter anvender de drivere du lige har taget en backup af.

Driverne er de samme om de er til XP home eller XP pro. Det er kun up og downgrades du evt. behøver andre drivere.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 16:31 #7
Æhh. Er du også helt sikker på det. IIS er f.eks. ikke det samme og måske er der mere...
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2008 - 17:25 #8
IIS har ike noget med driverne at gøre + findes ikke på Home!
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2008 - 17:27 #9
Og mit forsinkede svar...

P.s. Hvor kommer IIS fra? Det er 1. gang det nævnes....
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 17:47 #10
>Det er hele årsagen til jeg ønsker at skifte XP vers.
På den nye skal jeg kunne køre IIS og som der står er der kun XP på denne.
Så kunne jeg have nedgraderet den gamle med XP PRO kunne jeg vupti ligitimt bytte om.
Men så nemt går det altså ikke.
Avatar billede haugaard81 Nybegynder
18. oktober 2008 - 18:38 #11
Altså IIS som i server? Kan ikke se hvordan det skulle have noget med dit hardware at gøre.