Avatar billede synderen Praktikant
13. oktober 2008 - 08:23 Der er 18 kommentarer

Ad url til Google - plz help

Hej alle!

Jeg kan simpelthen ikke tilføje www.slipforsmerter.dk til Google?
Siden ligger på: http://slipforsmerter.site90.com/ hvor den er hostet, så www.slipforsmerter.dk er et forward til stedet.
Det er købt hos Gratis DNS.

Hvad gør jeg?

Mange tak.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. oktober 2008 - 08:35 #1
Google bestemmer selv, og vurderer selv om sider virker relevante. Der er et par ting, der umiddelbart trækker ned:

1) Siden ligger på en gratis-host
2) Du har for mange keywords, og masser der slet ikke findes på siden
3) Der er "ingen" der linker til dig

Med disse dårlig odds kan det tage lang tid.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. oktober 2008 - 08:37 #2
Men du er der da, med site90-siden

http://www.google.dk/search?q=%22Jeg+vil+have+dit+problem+og+forebyggelse+af+tilbagefald%22

Du kan ikke få dit rigtige domæne vist på Google så længe det bare er en forward. Der ligger jo ikke noget på det.
Avatar billede synderen Praktikant
13. oktober 2008 - 08:41 #3
1: Dsv. jeg er nødt til at købe en dansk webhost?
2: Hvor mange må man da have? hvad mener du med de ikke findes på siden?
Avatar billede madsing Nybegynder
13. oktober 2008 - 08:50 #4
Din side skal indekseres af Google Boot. Du kan vha. SEO (se link) fremme din position
http://www.html.dk/artikler/00046/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. oktober 2008 - 09:06 #5
Generelt, og i dette tilfælde specifikt, er html.dk ganske enkelt for gammel og for forkert.

Der står fx "streetdance" i keywords, men det står ikke i tekst på siden. Det kan opfattes som "keyword-spamming" af søgemaskiner.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. oktober 2008 - 09:10 #6
Eet er at komme i søgemaskinernes, et andet er at blive fundet ;)
Der står ingenting på din side om at du har forretning i Tommerup. Derfor vil du ikke bliver fundet når nogen søger efter: fysioterapeut tommerup. Det hjælper nemlig ikke, at der står Tommerup i dine keywords.
Avatar billede synderen Praktikant
13. oktober 2008 - 09:26 #7
Erik:
Så keywords skal passe overens med det der står i teksten? kan jeg så undlade keywords helt?
Gider du svare på
1: Dsv. jeg er nødt til at købe en dansk webhost?
2: Hvor mange må man da have?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. oktober 2008 - 09:44 #8
Keywords kan undlades, ja. Angiver man keywords, så vælg 3-4 stykker pr side, som passer til siden. Opdel gerne dit site i flere sider, omhandlende forskellige emne, hver side tilpasset et mindre antal søgeord.

Men hvad tror du folk leder efter, når de skal finde dig? Hvad vil folk skrive? Når du ved det, kan du skrive sider, der passer til det de leder efter.

Det bør give en lidt bedre placering at have domænet hosted direkte.

Men der er mange faktorer, så du skal vælge hvad der er vigtigt. Vigtigt er at droppe html.dk, og fx læse artikler om søgemaskineoptimering her på eksperten.dk.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. oktober 2008 - 09:45 #9
Avatar billede synderen Praktikant
13. oktober 2008 - 09:52 #10
Ok mange tak :)
Erik gør lige så du kan få points.
Hvis du kender nogle billige webhosts, må du godt linke.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. oktober 2008 - 10:24 #11
Jeg samler slet ikke på point, tak.

Det er megasvært at anbefale et webhotel. Krav og ønsker er forskellige. Men et fornuftigt et af den billige slags er http://unoeuro.com/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. oktober 2008 - 13:58 #12
He he - prøv lige at overveje om du skulle stave fysioterapeut forkert:

http://our-site.dk/top/f-index-100000.php

(og vist også på foregående side). Du kan få kunder (besøgende i hvert fald), der ikke kan stave, men stadig har brug for din hjælp.
Avatar billede synderen Praktikant
13. oktober 2008 - 14:17 #13
Ok tusind tak for hjælpen.
Avatar billede synderen Praktikant
15. oktober 2008 - 09:16 #14
Kan man have flere sites på en host? jeg har nemlig adgang til en hjemmeside, kunne jeg lave en subside og lave forward med min side?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. oktober 2008 - 09:29 #15
Jeg forstår ikke dit spørgsmål. Men du kan lave flere sider - og bør lave flere, hver strikket sammen til et par søgeord.
Avatar billede synderen Praktikant
15. oktober 2008 - 09:34 #16
Jeg kender et firma der har dansk host til deres site. Jeg har adgang til deres server, så det jeg spørger om er: kan jeg smide min site der og så lave forward til den? forstår du?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. oktober 2008 - 09:36 #17
Du skal ikke lave en forward for www.slipforsmerter.dk til noget - du skal have den "rigtigt" hosted. Nogle webhoteller tillader at have flere domæner på samme konto.
Avatar billede synderen Praktikant
15. oktober 2008 - 09:37 #18
okay :)