Avatar billede haugaard81 Nybegynder
12. oktober 2008 - 16:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Slettet partition

Hej folkens.

Jeg har et kæmpe problem som jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg har 1 stk 220gb harddisk i min laptop, delt op i 2 partitioner, en til os og en til musik, film, dokumenter osv osv.

Idag ville jeg så downgrade ´fra vista til xp og i den forbindelse er jeg kommet til at slette den forkerte partion via windows install.

Jeg har derefter installeret xp på den rigtige partion og nu skal jeg så genfinde alt data på den anden. Der er oprettet en partion på den fri plads men den skal formateres inden den kan bruges. Det har jeg ikke gjort.

Hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 19:02 #1
Det må du heller ikke gøre
Avatar billede jensemi Nybegynder
13. oktober 2008 - 14:09 #2
Hejsa.

Nu har jeg ikke helt stået, i samme situation som du.
Men dette skulle meget gerne kunne klare jobbet.
http://www.download32.com/deleted-windows-partition-data-restore-i31601.html

\M
Avatar billede haugaard81 Nybegynder
13. oktober 2008 - 20:32 #3
Jeg har fået ALT tilbage nu. Det jeg har gjort er at bruge "BartPE" da det var en bærbar og jeg ikke havde mulighed for at pille harddisken ud af min laptop og sætte den i noget andet.
Bartpe er en bootcd som man laver ud fra sin windows cd og så kører windows xp fra denne cd og bruger ram som hd. Så den har ingen effect på den beskadige harddisk.

Derudover brugte jeg "Getdataback" fra runtime. Getdataback laver et plugin som man bruger til Bartpe.

Det hele gik som smurt og alt data kunne findes, edda billeder som var slettet for lang tid siden er der. Så jeg er super super glad og den CD bliver gemt til jeg dør!
Avatar billede haugaard81 Nybegynder
13. oktober 2008 - 21:29 #4
Glemte svaret.

Altså BartPE + GetDataBack