Avatar billede jkampmann Nybegynder
12. oktober 2008 - 15:50 Der er 5 kommentarer

Sorteringsmuligheder i 2 tabeller

Hejsa, hvordan laver jeg en querystring der siger:
SELECT * FROM historier ORDER BY (flest antal i tabellen "his_kommentarer" hvor "hisid" går igen flest gange) DESC
Avatar billede arne_v Ekspert
12. oktober 2008 - 15:56 #1
SELECT historier.x,historier.y,historier.z,COUNT(*) AS n
FROM historier,his_kommentarer
WHERE historier.id=his_kommentarer.hisid
GROUP BY historier.x,historier.y,historier.z
ORDER BY COUNT(*) DESC

x,y,z er de felter fra historier du skal bruge
Avatar billede jkampmann Nybegynder
12. oktober 2008 - 15:59 #2
Takker, bliver udtrækket så ikke f.eks $row['historier.x'] ? Kan jeg ikke få den til at lave det som almindeligt? Sådan jeg kan udtrække det "normalt"?

sådan $row['historier.x'] bliver til $row['x'] ?
Avatar billede jkampmann Nybegynder
12. oktober 2008 - 16:00 #3
SELECT historier.id AS id,historier.titel AS titel,historier.navn AS navn, historier.oprettet AS oprettet, COUNT(*) AS n FROM historier,his_kommentarer WHERE id=his_kommentarer.hisid GROUP BY id ORDER BY COUNT(*) DESC

?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. oktober 2008 - 16:04 #4
Ja.

Hvis du vil lave pæn SQL så laver du GROUP BY på alt undtagen COUNT.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2008 - 23:02 #5
OK ?