Avatar billede rasmus1234 Nybegynder
10. oktober 2008 - 13:00 Der er 6 kommentarer

Hvilke filer har Alpha-kanaler

Er det muligt at finde ud af, hvilke billeder indeholder alphakanaler? Hvis jeg f.eks. har et bibliotek med 1000 billeder, kan jeg så få at vide, at disse 27 filer indeholder alphakanaler?

Jeg ved at denne opgave er svær, hvis ikke umulig, så jeg går "all-in" med point
Avatar billede sun Nybegynder
08. december 2008 - 11:58 #1
Jeg er ikke sikker på om jeg forstå hvad det er du vil, kan du prøve at forklare din problemstilling lidt mere.
Avatar billede rasmus1234 Nybegynder
08. december 2008 - 12:31 #2
Når vi producerer kataloger, som bliver automatisk flettet, så hopper den over billeder, som indeholder alpha-kanaler (jf. photoshop). Dvs. at foruden de fire "farver" C+M+Y+K, så ligger der en ekstra kanal.

Min opgave er manuelt at få slettet alfakanalen i de billeder, som indeholder denne kanal. Da vi har ca. 40.000 billeder ønsker jeg en kørsel/output, med billedstier som har en alpha-kanalen.

Håber det er forklaring nok...ved godt det er en svær opgave
Avatar billede sun Nybegynder
08. december 2008 - 13:48 #3
Godt, nu er jeg med var ikke lige klar over om du snakket om PSD filer, kigger lige på det og vender tilbage
Avatar billede rasmus1234 Nybegynder
08. december 2008 - 14:02 #4
jeg venter spændt...er helt på bar bund
Avatar billede sun Nybegynder
08. december 2008 - 14:09 #5
Kan ikke lige se hvordan man kan finde de filer som har en alpha kanal selv med et progam :(
Men! hvad med at lade photoshop selv kigge alle filerne ignnem og slette Alpha kanalen, det vil tage den lang tid at gøre, hvor man ikke kan bruge pcen rigtig. ville du kunne bruge sådan en løsning?
Avatar billede rasmus1234 Nybegynder
16. december 2008 - 11:08 #6
nej, det holder ikke helt, men selvfølgelig en mulighed. Jeg søger en løsning, som jeg også kan bruge på længere sigt.